نشست خبری رییس سازمان دیدبان شفافیت و عدالت پیش از ظهر امروز با موضوع «اعلام جرم دیدبان شفافیت و عدالت علیه مسئولان فعلی و سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» و با حضور جمعی از کارشناسان حقوقی و بانکی و تعدادی از مالباختگان موسسات مالی و اعتباری برگزار شد.

توضیحات توکلی درباره اعلام جرم علیه مسئولان فعلی و سابق تعاونی فرشتگان، آرمان و کاسپین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایلنا، احمد توکلی در این نشست خبری گفت: اعلام جرم علیه مسئولان فعلی و سابق تعاونی فرشتگان، آرمان و کاسپین است که هفت نفر هستند که به عنوان مجرمان اصلی از آنها یاد شده و اتهامات آنها اخلال در نظام اقتصادی از طریق موضوع است. اتهام دوم این‌ها از نظر ما کلاهبرداری برای جمع‌آوری سپرده‌های مردم است و شامل کلاهبرداری و اختلاس می‌شود و اتهام سوم خیانت در امانت است.

وی با بیان اینکه از نظر ما سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها یا موسسات مالی امانت است و اگر تصرفی کنند این موضوع خیانت در امانت است، اظهار داشت: این‌ موسسات قیمت اعظم این سپرده‌ها را صرف خرید ملک و زمین کرده‌اند. اتهام چهارم آنها تحصیل مال نامشروع است. هرکس به هر نحوی که سوءاستفاده از امکانات کند و از هر طریقی مال نامشروع کسب کند، مجرم است. قانون تجارت تصریح می‌کند مدیرانی که در تصرف در مال شرکت کنند،‌ متهمان اصلی هستند.

این نماینده سابق مجلس افزود: تعدادی از مسئولان در این جرم مباشرت داشته‌اند. اتهامی که ما متوجه این‌ها می‌دانیم معاونت در این جرایم است. مدیران و بازرسانی که از جرایم مطلع شوند، مکلفند در جلوگیری از آن اقدام موثر و فوری کنند و کسانی که انجام ندهند هم مجرم هستند.