سال 69 در سفری که به اندونزی داشتم به مسجدی رفتم که بیشتر اعضای آن جوانان بودند، وقتی علت را پرسیدم متوجه شدم چون نزدیک آن مسجد یک زمین ورزشی وجود داشت و از همان زمان دغدغه ام این بود که چرا در ایران چنین کاری نمی کنیم؟

 جلیلی از سفرش به اندونزی در سال 69خاطره گفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سعید جلیلی با حضور در باشگاه ورزشی ابراهیم هادی در واوان اسلامشهر با جمعی از ورزشکاران برتر و مدال آوران ورزش های قهرمانی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

بنا بر این گزارش نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در این دیدار گفت: در یک زمانی نگاهی وجود داشت که زیاد به ورزش قهرمانی توجه نمی کرد اما رهبر معظم انقلاب این نگاه را رد کردند، وی افزود، هر چقدر ورزشکاران بیشتری در حوزه ورزش قهرمانی داشته باشیم، مایه دلگرمی و تشویق سایرین است و هر موفقیتی در ورزش قهرمانی آثار آن برای کشور از بسیاری اقدام های دیگر بیشتر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، در قله قرار گرفتن، اقتضائات خود را دارد چون انسان ها وقتی در قله قرار می گیرند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و به همین خاطر است که اگر کسی بتواند خودش را در قله ها حفظ کند، ارزشش بسیار بیشتر است، افزود: سال 69 در سفری که به اندونزی داشتم به مسجدی رفتم که بیشتر اعضای آن جوانان بودند، وقتی علت را پرسیدم متوجه شدم چون نزدیک آن مسجد یک زمین ورزشی وجود داشت و از همان زمان دغدغه ام این بود که چرا در ایران چنین کاری نمی کنیم؟

جلیلی با اشاره به قهرمانان پرتعداد اسلامشهر بیان کرد: اگر در اسلامشهر چنین جمع موفقی در عرصه ورزش قهرمانی وجود دارد یعنی در سایر استانها و شهرستان ها نیز استعدادهای فراوانی وجود دارد که اگر امکانات لازم برای آنها نیز فراهم شود می توانند به موفقیت برسند.

وی بیان کرد: اگر در اقتصاد باید هزینه کرد تا به سود رسید، در بسیاری از موضوعات فرهنگی از جمله ورزش هر هزینه ای شود اساسا نام آن هزینه نیست، بلکه «سرمایه گذاری» است چرا که بسیاری از هزینه ها را در آینده کاهش خواهد داد، مثلا در بودجه سال 97 بخشی از هزینه های بودجه برای مبارزه با آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد است در صورتی که اگر در گذشته در زمینه های فرهنگی و به خصوص ورزش سرمایه گذاری خوبی می شد، امروز علاوه بر شادابی بیشتر جامعه، اساسا بسیاری از این آسیب های اجتماعی کمتر بروز پیدا می کردند.

منبع:جهان نیوز

بازگشت به صفحه رسانه‌ها