عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است جمهوری اسلامی نیز می‌تواند با قانونگذاری‌هایی در داخل و قراردادن حق تحفظ از لیست سیاه FATF خارج شود.

امکان خروج ایران از لیست سیاه FATF با حق تحفظ وجود دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاینحمیدرضا فولادگر در گفت و گو با  خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به خروج عراق از لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت : عراقی ها شرایط FATF را پذیرفته اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: رفتار کشورها در بحث مطالبه حقوق مردم پیرامون استقلال طلبی و زیر بار نظام سلطه نرفتن مطرح می شود که جمهوری اسلامی همواره ثابت کرده که در مقابله با تروریسم جدی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی خود یکی از قربانیان تروریسم است چنانچه تا کنون 17 هزار شهید ترور فقط در سال های اولیه بعد از انقلاب داده ایم.

فولادگر در ادامه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی خود می تواند در زمینه مبارزه مالی با تروریسم قانونگذاری کند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی خود می تواند قوانین را در این خصوص تکمیل کند تا جایی که منافع ملی به خطر نیفتد و حق تحفظ در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم ادامه داد: در اصل پخت و پز کنوانسیون ها در نهایت در جای دیگری صورت می گیرد از این رو حتی الامکان باید خودمان در این خصوص قانونگذاری کرده و از مصالح و منافع ملی کناره گیری نکنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا خروج عراق از لیست سیاه FATF امیدواری نسبت به خروج ایران از این لیست ایجاد می کند یا خیر، خاطرنشان کرد: در هر صورت جمهوری اسلامی باید شرایط خود را مطرح کند و البته ممکن است اعضای FATF بخشی از آن را پذیرفته و بخشی را نپذیرند اما بسیاری از کشورها نیز با حق تحفظ در این گروه عضویت دارند که ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست.

به گزارش خانه ملت، بانک مرکزی عراق روز یکشنبه در بیانیه ای با اعلام خبر خروج عراق از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) گفت: گروه ویژه اقدام مالی رسما خروج عراق را از لیست سیاه پیگیری خود اعلام کرد./

پایان پیام