عضو فراکسیون امید مجلس گفت: تیم مذاکره کننده ما با اروپایی‌ها از مجلس خواسته تا حداقل برای موفقیت در مذاکرات لوایح چهارگانه را تصویب کند و مجلس سعی می کند با اصلاحاتی به وظیفه قانونی خود عمل کند.

تصویب وایح چهارگانه درخواست تیم مذاکره کننده از مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین سیدابوالفضل موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رد FATF گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مقابل اروپایی‌ها طی گزارشی در مجلس اعلام کردند که اگر می‌خواهید ما در مذاکره موفق شویم باید حداقل لوایح چهارگانه به تصویب مجلس برسد.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: البته دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با جرائم سازمان یافته و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی تصویب شده و دو لایحه دیگر پالرمو و الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم باقی مانده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار خود با وکلای ملت اعلام کردند که خودتان این قوانین را در داخل تدوین کنید تا نیازی به پیوستن به کنوانسیون و معاهده‌های خارجی نباشد یعنی به هر شکلی این موضوع باید به نتیجه برسد و مجلس نمی تواند آن را رها کند.

موسوی تاکید کرد: حال شیوه نوشتن آن به این صورت است که این قوانین هم مورد تایید داخل و هم خارج از کشورمان باشد، لذا می‌توان با قرار دادن لوایح دولت به عنوان پایه تغییرات و نگارش‌های جدید و لازم را انجام داد که کمیسیون امنیت ملی چنین اقدامی را پیش از این انجام داد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته دیدگاه برخی نمایندگان این است که لایحه ای همچون الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نباید به در مجلس مطرح شود زیرا ابزار و پایه‌ای برای FATF محسوب می شود.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: معتقدم مجلس به این نتیجه رسیده که باید طبق روال قانونی خود عمل خواهد کرد، این لایحه اخیر جزیی از FATA محسوب می شود و به معنای پذیرش کل آن نیست./

پایان پیام