پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس شورای شهر گفت: از همه شهروندان عذرخواهی می‌کنم، چرا که آنطور که شهروندان جامعه انتظار داشتند با توجه به آن رأیی که به اعضای شورای پنجم دادند، نتوانستیم پاسخگوی انتظارات آنها باشیم.

 
 
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  نامه نیوز، محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای پنجم شهر تهران و پس از انتخاب به عنوان رئیس این شورا در سال دوم افزود: به رغم اینکه در طول یکسال گذشته ۴ شهردار( ۲ شهردار و ۲ سرپرست) را در تهران داشتیم اما در بخش های مختلفی موفق عمل شد.
 
به گفته وی، در بخش نگهداشت شهرداری موفق عمل شده و در بخش سرمایه گذاری کمی ضعف وجود داشت که یکی از دلایل اصلی آن نبود ثبات در مدیریت شهری بود.
 
هاشمی ادامه داد: بدهی به سیستم بانکی، رکود اقتصادی و تحریم های اقتصادی نیز در به نرسیدن به هدف گذاری معین شده در سرمایه گذاری در شهر تاثیرگذار بود که البته فعالیت های خوبی در این زمینه در حال انجام است.
 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر مشارکت مردم در اقتصاد گفت: بسته های اقتصادی مشخصی باید از سوی معاونت های شهرداری به شورا ارسال و سرمایه های انباشته و گسیل شده به سمت بازار سکه و طلا را باید به سوی پروژه های شهری تهران روانه کنیم.
 
به گفته هاشمی، تهران با بیش از ۱۴ میلیون جمعیت در روز و امکانات و وسعتش فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری است.
 
وی در ادامه با اشاره به پایان یافتن سال نخست فعالیت شورای پنجم شهر تهران گفت که در جلسه بعدی شورا محمود میرلوحی معاون اجرایی گزارش مبسوطی در خصوص عملکرد سال گذشته شورا در صحن ارائه خواهد کرد.
 
رئیس شورای شهر تهران افزود: طی مدت یاد شده ۸۱ جلسه علنی، ۶۰ جلسه هم اندیشی و ۵۰۰ جلسه کارشناسی کمیسیون ها برگزار و هزاران بازدید توسط اعضا از مناطق و محله های مختلف انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: ۵۵ مصوبه باغات، ۴۲ مصوبه نام گذاری و ۱۹۲ تذکر اعضا نشان دهنده این است که در بعد نظارتی قوی عمل شده است و به صورت کلی عملکرد شورای شهر تهران در یک سال سپری شده قابل دفاع است.
 
هاشمی با بیان اینکه باید در سال دوم تلاش مضاعفی انجام شود، خاطرنشان کرد: از شهروندان به دلیل هر نوع کمبود و نقص در عملکرد شورای شهر با توجه به انتظارات بحق آنها عذرخواهی می کنم.
 
وی همچنین از معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران درخواست کرد که بحث برنامه سوم شهر تهران و همچنین برنامه‌های بلند مدت و زمان بندی شده هر چه زودتر به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.