نماینده تهران در موافقت با طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن تاکید کرد: برخی می‌گویند با این طرح ممکن است نظارت استصوابی شورای نگهبان پیش بیاید اما آن کسی که از نظارت شورای نگهبان می‌ترسد، رای ندهد.

کواکبیان:چرا باید از شفافیت واهمه داشته باشیم؟/ هر کسی از طرح شفافیت آرای نمایندگان می‌ترسد، رای ندهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا، مصطفی کواکبیان در موافقت با طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن مجلس گفت: این طرح از معدود طرح‌هایی است که در مجلس هر سه جریان سیاسی برای آن امضا داده‌اند. به عنوان مثال بنده و آ‌قای حاجی دلیگانی این طرح را امضا کرده‌ایم که جزو نوادر این مجلس است.

وی تصریح کرد: ما چرا باید از شفافیت واهمه داشته باشیم. قبلا که این سیستم رای‌گیری فعلی وجود نداشت نمایندگان قیام و قعود داشتند و یا دست‌هایشان را بالا می‌کردند. هر کسی که رای می‌دهند باید پای آن رای بایستد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد:‌ اینکه ما در اتاق شیشه‌ای باشیم هم دقت را افزایش می‌دهد و هم جریان سیاسی کشور را به سمت تحزب پیش می‌برد. همه خبرنگاران باید بدانند در این بحث که کسی ظریف را جاسوس می‌داند کدامیک از نمایندگان با او همراهی کرده یا نکرده‌اند. شفافیت بهترین هنر برای بیان خواسته‌های واقعی مردم است.

این نماینده اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند با این طرح ممکن است بحث نظارت استصوابی شورای نگهبان پیش بیاید اما آن کسی که از نظارت استصوابی شورای نگهبان می‌ترسد به این طرح رای ندهد.

این عضو فراکسیون امید گفت: ما از اول مجلس به دنبال این طرح بودیم و حال هم توجه کنید که ۲ سال و ۳ ماه از مجلس گذشته است ما هر چه زودتر این را تصویب کنیم پیام روشنی به مردم داده‌ایم.