وزیر بهداشت و درمان گفت: تحریم همین الان هم تاثیر گذاشته و مردم متوجه آن می‌شوند با این حال تمام تلاش دولت این است که در بخش دارو شاهد کمترین مشکل برای بی‌تاثیر شدن تحریم در این بخش باشیم.

وزیر بهداشت :تلاش دولت برای بی تاثیر شدن تحریم در بخش دارو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، قاضی زاده هاشمی در سفر به مهاباد گفت: یکی از وظایف اصلی حکومت ها، تعیین امنیت و سلامت مردم است و در این راستا، رییس جمهور و مجلس نیز سلامت را جزو اولویت های مهم خود قرار داده‌اند و در آذربایجان غربی نیز تحول جدی ای در این حوزه صورت گرفته و مطمئنا مردم این اتفاق را لمس می کنند.

وی گفت: خوشبختانه در سفر به آذربایجان‌غربی 108 پروژه به بهره برداری رسید که از این تعداد 8 پروژه در شهرستان مهاباد که عمدتا با محوریت بهداشت و درمان است. در این راستا، مسائل مربوط به مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان مهاباد نیز امروز تعیین تکلیف خواهد شد تا اقدامات پذیرش دانشجو در آن نهایی شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان جنرال مهاباد امروز کلنگ زنی شد که اتفاق مهمی قلمداد می‌شود و امیدواریم با پیش بینی اعتبارات در سال‌های آینده شاهد اتمام هرچه سریع تر آن باشیم تا برای بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب العلاج خدمات ارائه شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: برای شهرستان مهاباد، می‌توان پیش بینی کرد که این شهر به یکی از قطب‌های پزشکی غرب کشور تبدیل می شود ضمن اینکه با رشد جمعیت مهاباد، انتظار این بود که طی این 40 سال عملیات احداث این بیمارستان (جنرال) سریع‌تر انجام شود با این حال تلاش دولت برای تامین اعتبار 350 میلیارد ریالی برای این منظور است تا شاهد اتمام هرچه سریع‌تر آن باشیم.

به گزارش ایسنا، همچنین دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در بوکان، هنگام کلنگ زنی بیمارستان این شهرستان، خواسته مردم را اجابت کرد و گفت: این بیمارستان بر مبنای 200 تخت خواب احداث و اجرا خواهد شد.

دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در آیین کلنگ زنی این بیمارستان گفت: این بیمارستان یک بار در سال 75 توسط رییس جمهور وقت کلنگ زنی شد که متاسفانه تا به امروز حرکتی بابت احداث آن صورت نگرفت ولی این بار تمام تلاش و برنامه ریزی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان احداث آن در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

دکتر محمد عباسی، مدیر شبکه بوکان هم در مورد این بیمارستان گفت: این بیمارستان ابتدا قرار بود 100 تخت خوابه باشد ولی با قول وزیر قرار شد نقشه‌ها و عملیات ساخت براساس بیمارستان 200 تخت خوابه صورت گیرد تا با ساخت این بیمارستان، تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان بوکان به 450 تخت افزایش و سرانه تخت بیمارستانی بوکان به حد استاندارد برسد.
انتهای پیام