«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در نامه ای به «نارندرا مودی» همتای هندی خود، خواستار از سر گیری مذاکرات دوجانبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هدف حل مسائل و اختلافات میان دو همسایه شده است.

پاکستان خواستار ازسرگیری مذاکره با هند شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 عمران خان نخست وزیر این کشور در نامه ای به همتای هندی خود، برگزاری دیدار «سوشما سواراج» و «شاه محمود قریشی» وزیران امور خارجه هند و پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را خواستار شده است.
بر اساس خبر منابع دیپلماتیک، نامه «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در پاسخ به نامه تبریک «مودی» همتای وی در خصوص نخست وزیری پاکستان نوشته شده است.
براساس گزارش 'تایمز آو ایندیا'، مودی در نامه اخیر خود به عمران خان، تعامل 'معنادار و سازنده' بین دو کشور را خواستار شده است.
منابع دیپلماتیک همچنین به تلویزیون جیو پاکستان گفتند که عمران خان در نامه خود گفته است که اگرچه روابط میان دو کشور با چندین چالش مواجه است، اما پاکستان آماده است تا در مورد همه موضوعات مورد علاقه دوطرف به ویژه مبارزه با تروریسم با هند مذاکره کند.
نخست وزیر پاکستان همچنین در نامه خود تاکید کرده است که دو همسایه باید اقدامات لازم را برای تحقق صلح و بهبود روابط انجام دهند.
به گزارش ایرنا، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نهم امرداد امسال طی تماس تلفنی با «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف و پیشتاز انتخابات پاکستان، پیروزی وی در این انتخابات را تبریک گفته بود.
آساق**6125**1723