معاون فرستاده ویژه رئیس جمهور افغانستان در کشورهای مشترک المنافع اعلام کرد که دولت این کشور برای مذاکرات مستقیم با گروه طالبان در چهارچوب قانون اساسی افغانستان آماده است.

اعلام آمادگی دولت افغانستان برای مذاکره مستقیم با طالبان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 «ابراهیم تمیل» معاون فرستاده ویژه رئیس جمهور افغانستان در کشورهای مشترک المنافع در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» از آمادگی حکومت وحدت ملی برای مذاکرات مستقیم با طالبان خبر داد.

وی اظهار داشت که مقامات افغان آماده هستند تا در صورت برگزاری مذاکرات با طالبان در چهارچوب قانون اساسی این کشور گفت‌وگوهای صلح با این گروه را بدون هیچ پیش‌شرطی آغاز کنند.

تمیل گفت: «دولت افغانستان بارها تصریح کرده که هموار برای گفت‌وگو و دیدار (با طالبان) آماده است. ما هیچ پیش‌شرطی نداریم، جز اینکه این مذاکرات باید در چهارچوب قانون اساسی افغانستان باشد. ما برای هرگونه مذاکرت مستقیم و دیدار با طالبان آماده هستیم، ما آماده‌ایم تا به خواسته‌های آن‌ها گوش دهیم و نظرات خود را در این باره ابراز کنیم».

معاون فرستاده ویژه رئیس جمهور افغانستان در کشورهای مشترک المنافع درباره نشست صلح مسکو نیز ابراز امیدواری کرد که این نشست پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود اما کیفیت برگزاری اولویت کابل برای برگزاری این نشست است.

تمیل ضمن تاکید بر افزایش شرکت‌کنندگان در نشست مسکو، برای حضور طالبان نیز در این مذاکرات ابراز امیدواری کرد.

وی گفت که ریاست نشست صلح مسکو را دولت افغانستان و روسیه به عهده خواهند داشت.

به گفته این مقام افغان، دولت کابل از مشارکت آمریکا و یا هر کشور دیگری برای حضور در روند گفت‌وگو با طالبان استقبال می‌کند تا این گروه برای حضور به میز مذاکره تشویق شود اما رهبری این روند باید توسط افغانستان انجام شود.

ما را در فیسبوک ، توییتر و تلگرام دنبال کنید.