رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مسئولین با افتخار گفت که 500 دوربین در ورزشگاه آزادی تهران نصب شده است تا دخترهای پسرنما را هنگام ورود به ورزشگاه بازداشت کنند اگر یکی از آن دوربین‌ها فضای پشت جایگاه رژه در اهواز را پوشش می‌داد اینگونه قلب ایران به درد نمی‌آمد.

فلاحت‌پیشه: نمایندگان پیامک‌هایی از توصیه تا تهدید دریافت می‌کنند/ ۵۰۰ دوربین در ورزشگاه آزادی تهران نصب شده است تا دخترهای پسرنما را هنگام ورود به ورزشگاه بازداشت کننداگر یکی از دوربین‌های ورزشگاه آزادی در رژه اهواز بود، قلب ایران به درد نمی‌آمد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی حشمت الله فلاحت‌پیشه در نطق میان دستور خود با بیان این که جمعه گذشته یکی از مسئولین با افتخار گفت که ۵۰۰ دوربین در ورزشگاه آزادی تهران نصب شده است تا دخترهای پسرنما را هنگام ورود به ورزشگاه بازداشت کنند، گفت: زمانی که با حسرت و اندوه مشغول بررسی جنایت تروریستی اهواز بودم به این فکر می‌کردم که حتی اگر یکی از آن دوربین‌ها فضای پشت جایگاه رژه در اهواز را پوشش می‌داد اینگونه قلب ایران به درد نمی‌آمد.

وی تاکید کرد: مراقب باشیم راه را به انحراف نرویم. مشکل کشور نه تحریم خارجی و نه کمبود بودجه داخلی است. مشکل غفلت از راهبرد جنگ سردی است که دشمنان علیه کشورمان طراحی کرده‌اند. امروز و در شرایط عهدشکنی ترامپ وظیفه مردم از مسئولان خطیرتر است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر در شناسایی خادمان از خائنان به منافع امنیت ملی دچار اشتباه نشویم مسئولان از شرایط بهتری برای تصمیم‌گیری برخوردار می‌شوند. بزرگترین خدمت به ملت جلوگیری از تکمیل حلقه محاصره کشور توسط مثلث صهیونیستی ارتجاعی و ترامپی است و بزرگترین خیانت کشاندن ایران به مسیر انتحاری است که آن مثلث شوم برای ایران طراحی کرده‌اند.

وی با اشاره به نشست مجمع جهانی سازمان ملل خاطرنشان کرد: نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان داد که جهان آمریکا نیست و آمریکا نیز ترامپ نیست. ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته حداقل ۴۰ نوع اقدام و راهبرد خصمانه را تحمل کرده و هر روز قدرتمندتر شده است. اکنون ایران در زمره ۲۰ اقتصاد برتر دنیا قرار دارد و اگر بخواهیم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم نباید اجازه دهیم هیچ عامل بیرونی سامان داخلی ما را بر هم بزند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: بزرگترین آفت تحریم برای کشور ایجاد رانت‌های فاسد قدرت و ثروت است. هنوز سرنوشت منافع ملت ایران در صحنه و پشت صحنه بازی امثال زنجانی و ضراب مشخص نیست. در حالی که کاسبان تحریم دوباره برای خون ملت دندان تیز کرده‌اند.

وی افزود: با تصمیم‌گیری شفاف و محرم دانستن مردم زالوهای واسطه تحریم را برای همیشه از این بدنه باصلابت دور کنیم. حرف ما این است که بخشی از تعلل‌های امروز در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و خاص در اجرای تصمیمات ناشی از رخنه این رانت‌های قدرت و ثروت است. قوه قضائیه هر هفته گزارشی از برخوردها ارائه می‌دهد اما متاسفانه عدم معرفی مصادیق و به ویژه عدم شفافیت بازگشت اموال به بیت‌المال و نحوه هزینه کرد آن به سود مردم شائبه‌ها را حفظ کرده است. بی‌پایان شدن این داستان نشان می‌دهد که مصونیت دانه درشت‌ها ادامه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مانع از غلبه مشغله‌های انتخاباتی بر دغدغه منافع ملی شویم، گفت: یکی از نشانه‌های انتخاباتی کردن رفتار سیاسی غلبه فضای توهین و تخریب بر منطق و تلاش برای حل مسئله است. این آفت منجر به تضعیف توان تصمیم‌گیری و اجرایی کشور می‌شود. مسئولان از تصمیم‌گیری و موضع‌گیری شفاف پرهیز می‌کنند و عمر و انرژی مملکت در لفافه‌ها و موج‌سواری‌ها هدر می‌رود.

وی با اشاره به موضوع FATF خاطرنشان کرد: هنوز موضوعی تحت عنوان FATF در مجلس مطرح نشده است و آنچه که وجود دارد ۴ لایحه است. دو لایحه در حوزه اصلاح قانون داخلی و دو لایحه کنوانسیون خارجی. اگر ایران این لوایح را تصویب کند آن موقع بهانه‌ها یا توصیه‌های ۴۱ گانه FATF کنار می‌رود.

فلاحت پیشه گفت: امروزه شاهد هستیم که تمام نمایندگان پیامک‌های مختلف از توصیه تا تهدید را دریافت می‌کنند. آقای رئیس مجلس زمانی که آخرین لایحه در این رابطه که لایحه عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است در مجلس بررسی می‌شود شما بخشی از وقت را به FATF اختصاص دهید که این FATF چیست و مسئولین بیایند در این باره صحبت کنند.

وی ادامه داد: شورای امنیت کشور، مجمع تشخیص مصلحت دراین باره صحبت کنند و ما به نتیجه برسیم که پیوستن به FATF در راستای منافع ملی ما هست یا خیر.

نماینده مردم دالاهو تاکید کرد: کسانی که خود را پشت صحنه قایم کرده‌اند می‌خواهند تصمیم در خصوص FATF را به گردن مجلس بیندازند. آقای رئیس‌جمهور از شما خواهش می‌کنم در زمان جلسه بررسی FATF همه باید اعم از بانک‌ها، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت، شورای امنیت حضور داشته باشند و درباره FATF صحبت کنند و بعد هم در حضور مردم در خصوص FATF رای شفاف دهیم تا مردم بدانند مجلسی دارند که دلسوز است.