رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد سازوکار ویژه مالی اروپایی ها به نوعی به ایالات متحده و همپیمانانش این پیام را می دهد که دیگر سلطه ابرقدرتی به پایان رسیده است.

ارسال سیگنال پایان ابرقدرتی آمریکا از سوی قاره سبز/ترامپ بهانه خوبی برای کنار گذاشتن آمریکا از معادلات جهانی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه اجرایی شدن "سازوکار ویژه مالی اروپایی ها " برای حفظ برجام تا پیش از فرارسیدن 13 آبان دارای اهمیت است، گفت: امروزه شرایط حاکم بر روابط ایران و اروپا نسبت به گذشته متفاوت است و این مهم در رویکرد قاره سبز تاثیر جدی گذاشته است.

رفتارها و اقدامات ترامپ بهانه خوبی برای عدم همراهی اروپا با آمریکا است

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتارها و اقدامات یکجانبه گرایانه ترامپ نیز بر تصمیم گیری های اتحادیه اروپا نسبت به توافقنامه برجام تاثیر مستقیمی گذاشته است، اظهار کرد: در واقع رییس جمهور آمریکا طی چند وقت گذشته مواضعی را اتخاذ کرده که نه تنها اروپایی ها، بلکه بسیاری از کشورها دنیا آن را نمی پذیرند از این رو بهانه مناسبی برای عدم همراهی اروپا با آمریکا در مواجه با برجام وجود دارد.

دیدگاه دنیا به فعالیت های هسته ای ایران تغییر کرده است

وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد ایالات متحده در آخرین جلسه شورای امنیت سازمان ملل تلاش کرد مسائل هسته ای را دستاویزی برای تحریم مجدد ایران از سوی کشورهای مختلف قرار دهد اما اعضای این نشست به نوعی ترامپ را تنها گذاشتند و بر لزوم حفظ توافقنامه برجام تاکید کردند که بیانگر تغییر دیدگاه دنیا به فعالیت های هسته ای کشورمان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها نمی خواهند حیثیت سیاسی خودشان را بخاطر لجبازی رییس جمهور آمریکا از دست بدهند، تصریح کرد: در واقع راهکاری که 1+4 برای رفع تحریم ها پیش بینی کرده به نوعی به ایالات متحده و همپیمانانش این پیام را می دهد که دیگر سلطه ابرقدرتی به پایان رسیده است.

قاره سبز بدنبال حفظ حیثیت سیاسی است نه منافع ترامپ

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد روند طولانی برای به نتیجه رسیدن برجام طی شد و این مهم در شورای امنیت سازمان ملل مورد توافق کشورها قرار گرفت از این رو کشورهای عضو این شورا به هیچ عنوان نمی خواهند دستاوردشان را زیرسوال ببرند زیرا در این صورت جامعه جهانی دیگر به آنها اعتماد نخواهد کرد./

پایان پیام