وزیر اطلاعات تاکید کرد: تاکنون 300 تیم از تروریست‌ها را کشف کرده و افرادشان را به هلاکت رسانده‌ایم. اینکه برای مردم خدمتگزاری کنیم، برایمان افتخار است.

علوی:تاکنون 300 تیم از تروریست‌ها را کشف کرده و به هلاکت رسانده‌ایم/ دوست داریم مردم با شنیدن نام وزارت اطلاعات احساس آرامش کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا، حجت‌السلام سیدمحمود علوی (وزیر اطلاعات) در مراسم آغاز به کار نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با تبریک این روز به دانش‌آموزان و اهمیت نقش و جایگاه جوانان بیان کرد: شما برای ما عزیز هستید، چرا که اسلام به جوانان اهمیت ویژه‌ای داده است. رسول گرامی اسلام می‌فرماید؛ من به شما توصیه می‌کنم با جوانان رفتار خوبی داشته باشید، چون خدواند متعادل زمانی که من را به پیامبری مبعوث کرد، همه با من مخالفت کردند جز جوانان.

وی ادامه داد: ما باید راه‌های رشد جوانان را فراهم کنیم. جوانانی را دیده‌ایم که قدرت تکلم نداشتند، اما امروز انسان‌های موفقی هستند. امام صادق می‌فرماید: دوست ندارم جوانی را ببینم، مگر در دو حالت؛ آموزش دادن و در حال یادگیری. از این رو اسلام از جوانان می‌خواهد همواره در حال یادگیری باشند، زیرا یادگیری در جوانی ماندگارتر است. علم در جوانی مهم است، زیرا علم در بزرگسالی مثل نقشی بر روی آب و در کودکی مثل نقشی روی سنگ است.

او افزود: ضمن اینکه عقل چیزی است که مختص آدم‌ها است و این عقل هم باید به کار گرفته شود. موجوی که عقل دارد، اما از عقلش استفاده نکند، از موجودات هم کمتر است.هر چه عقل انسان بیشتر رشد کند، کرامت و ارزش انسان بیشتر می‌شود.

وزیر اطلاعات بیان کرد: علم دنبال عمل است و بدون عمل فایده‌ای ندارد، از این رو باید برنامه هایمان دانشگاهی و دانش‌بنیان باشد و باید بر اساس علمی که اندوخته‌ایم برنامه‌ریزی کنیم. حرکتی که شما می‌کنید و اثرگذاری که در میان ۱۴ میلیون دانش‌آموز داشته‌اید موجب شد که به اینجا بیاید و بدون اینکه یکدیگر را خراب کنید و بهم توهین کنید، انتخاب شده‌اید. امیدواریم مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستاها مثل مجلس شورای دانش آموزی باشند.

حجت‌السلام علوی با بیان اینکه ما مسلمانان افتخار می‌کنیم که اولین آیات نازل شده بر پیامبران محتوای علم و دانش و فراگیری دارد، گفت: علم‌آموزی بر همگان واجب است. چنانچه در یک حدیث نبوی تاکید شده است؛ "ز گهواره تا گور دانش‌ بجوی". علم باید در راه خداوند استفاده شود و ارزش آن هم همین است، زیرا در این صورت است که افراد درد یکدیگر را درک و برطرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: شما باید در درجه اول به دنبال تقویت خردورزی بروید. جامعه رشدیافته به سراغ کارهای نادرست نمی‌رود. به عنوان مثال یک استاد دانشگاه کارهایی را که برای خودش نمی‌پسندد، انجام نمی‌دهد در حالی که شاید عیب نباشد، ولی برخی اعمال را در شان خودش نمی‌داند. تا زمانی که فرهنگ ما به گونه‌ای باشد که نوجوان ما احساس شخصیت کند، لازم نیست به او بایدها و نبایدها را گوشزد کنیم.

علوی با بیان اینکه پیامبر اکرم نیز فرموده‌اند که هیچ کس را کوچک نشمارید، گفت: اسلام تاکید دارد، افراد باید در جامعه شخصیت داشته باشند و محترم شمرده شوند. وزارت اطلاعات به دنبال آن است که مردم آرامش داشته باشند و شاداب و بانشاط باشند و قرار نیست مردم از ما بترسند، بلکه تروریست‌ها باید بترسند. ضمن اینکه امنیت ما برای فرهنگ است نه بر فرهنگ.

وی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات در برابر دشمنان صلابت دارد، گفت: ما دوست داریم مردم با شنیدن نام وزارت احساس آرامش کنند، زیرا این کارها برای مردم است و خدمتگزار آنها هستیم. تاکنون ۳۰۰ تیم از تروریست‌ها را کشف کرده و افرادشان را به هلاکت رسانده‌ایم. اینکه برای مردم خدمتگزاری کنیم، برایمان افتخار است.