وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی باتاکید بر اینکه ارتباط با نمایندگان باید «تعریف شده و مستمر باشد»، گفت: در این شرایط به طور حتم و یقین هیچ فردی نمی تواند ادعای معجزه آسایی داشته باشد مگر با تعامل و همکاری مستمر و چند جانبه.

دژپسند: در شرایط کنونی نمی توان ادعای معجزه کرد مگر با تعامل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند روز شنبه در جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی رییس جمهوری در دفاع از کارنامه و برنامه هایش برای تصدی وزارت اقتصاد، پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی من ایجاد هسته های اندیشه ورزی است؛ این هسته ها متشکل از دولت، مجلس، بخش خصوصی و دانشگاهیان است زیرا از دوران جنگ، این تجربه را کسب کرده ایم «بدون اینکه یک سانت خاک به دشمن دهیم، با تکیه بر سرمایه اجتماعی موفق شویم.»
وی افزود: در جنگ اقتصادی کنونی نیز باید با تعامل و همکاری سرمایه اجتماعی از این شرایط عبور کنیم.
دژپسند به سوابق خود اشاره کرد و گفت: در سال های 1374 و 1375 مسوول طراحی اقتصاد بدون نفت بودم که در یک تعامل چندجانبه طراحی شد. در آن زمان توانستم برنامه تحقق عدالت اجتماعی را در یک قالب تعاملی تدوین کنم.؛ امروز در شرایطی که اقشار آسیب پذیر تحت فشارند، می توان از این آموزه ها استفاده کرد.
وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در زمان اصلاح قانون تجارت، چندجانبه گرایی را عمق بخشیدیم؛ بخش خصوصی، دانشگاه و مجلس نیز همکاری کردند.
به گزارش ایرنا، جلسه رای اعتماد و بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.
پس از دفاع رییس جمهوری از گزینه های پیشنهاد شده، به ترتیب حروف الفبا ابتدا نوبت بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی است و سپس نوبت به محمد شریعتمداری برای وزارت کار، محمد اسلامی برای وزارت راه وشهرسازی و رضا رحمانی برای وزارت صنعت فرا می رسد.
ادامه دارد...
اقتصام*2025**9132 ** 2023