با انتخاب محمد شریعتمداری به عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ماموریت وی در تحقق مطالبات و دغدغه‌های تعاونگران، کارگران و بازنشستگان، بیمه‌شدگان و البته بیکاران آغاز شد.

ماموریت تحقق مطالبات تعاونگران، کارگران و بازنشستگان، بیمه‌شدگان و البته بیکاران/ شریعتمداری و کوه سنگین دغدغه ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، محمد شریعتمداری گزینه پیشنهادی رئیس جمهور سرانجام با کسب رأی اعتماد مجلس به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از علی ربیعی انتخاب شد.

البته او ترجیح می‌داد که همچنان در وزارت صنعت، معدن و تجارت به کارش ادامه دهد ولی دستور رئیس جمهور را برای تغییر در بخشی از ارکان اقتصادی کشور که خواست نمایندگان بود، پذیرفت.

شریعتمداری، به فاصله چند روز قبل از حضور در مجلس و دفاع از خود، به اتاق تعاون ایران دعوت شد و در جمع تعاونگران از اهمیت اقتصاد تعاونی و این که در صورت انتخاب، صدای رسای بخش تعاون در دولت خواهد بود، سخن گفت.

آنطور که وی گفته می‌خواهد تمام اهتمام خود را برای اجرای سند بخش تعاون به کار گیرد و امید به خانه‌دار شدن مردم را با رونق تعاونی‌های مسکن دوباره زنده کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران و کارفرمایان هم برنامه‌ریزی کرده و ضمن تاکید بر حفظ امنیت شغلی کارگران، دغدغه خود را برای حمایت از واحدهای تولیدی و صیانت از نیروهای کارخانه‌ها و بنگاه‌های در حال رکود نشان داده است.

شریعتمداری قبول دارد که تکانه‌های ناشی از تحریم‌ها در اقتصاد ایران بیشترین فشار را بر اقشار کم درآمد و خانوارهای ضعیف وارد می‌کند به همین دلیل از تدوین برنامه‌ای تحت عنوان سبد معیشت اختصاصی با همکاری سازمان برنامه و بودجه خبر می‌دهد که اقشار محروم و کم درآمد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی از وضع معیشت کارگران خبر دارد و نسبت به تقویت معیشت کارگران آن هم در این شرایط اقتصادی، حساسیت نشان می‌دهد از این رو معتقد است وقتی که دستمزدها به شکل پلکانی می‌تواند افزایش یابد می‌توان با اتخاذ تصمیمات معقول و منطقی و غیر تورمی برای دستمزد کارگران هم کاری کرد.

در جلسه بررسی صلاحیت شریعتمداری در مجلس، رئیس جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود، ‌گریزی به آمار اشتغال در دولت خود زد.

او با یادآوری روزهایی که دولت قبل را با اشتغال 20 میلیون و 600 هزار نفری تحویل گرفت، اعلام کرد از این که این رقم را پس از پنج سال به 23میلیون و 300 هزار نفر شاغل رسانده افتخار می‌کند.

روحانی گفت همه خانواده‌هایی که جوان بیکار دارند در انتظار تلاش بیشتر ما هستند و با این حرف، وزیر کار را مامور اهتمام و تلاش بیشتر در زمینه اشتغال کرد.

رئیس جمهور همچنین از شریعتمداری خواست با توجه به وضع دشوار و سخت معیشت کارگران، به فکر کارگرانی باشد که ممکن است از کار منفصل شوند چون مسئولیت حمایت از اقشار نیازمند و ضعیف را برعهده دارد.

سازماندهی تامین اجتماعی دستور دیگر روحانی به شریعتمداری بود و با توجه به مشکلاتی که صندوق‌های بیمه به آن گرفتار شده‌اند از وی خواست تا در جهت احیای صندوق‌ها و رفع مشکلات تامین اجتماعی تلاش مضاعفی صورت دهد.

او ابراز امیدواری کرد: با توجه به ضعف مهارت آموزی در کشور، وزارت کار در دوران شریعتمداری به سمت آشنایی بیشتر جوانان با آموزشهای فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال نیروهای ماهر گام بردارد.

حالا شریعتمداری با ۱۹۶ رأی موافق از مجلس ، سکان اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به دست گرفته است؛ وزارتخانه‌ای که بیش از هر چیز به دلیل بحران بیکاری و دغدغه اشتغال به شدت زیر ذره‌بین نگاهها است، وزارتخانه عریض و طویلی که از حقوق و دستمزد تا معیشت و درمان و بیمه و بازنشستگی با مردم سروکار دارد، وزارتخانه‌ای که 26 درصد اقتصاد کشور را در اختیار گرفته و از زیرمجموعه‌های بسیاری تشکیل شده که هر کدام مدیریت خاص خود را می‌طلبد.

حالا جامعه کارگری وکارفرمایی، ‌ بازنشستگان و بیمه‌شدگان و همه بیکاران بی‌صبرانه در انتظار تحقق برنامه‌ها و عمل به وعده‌هایش هستند.

همچنین شریعتمداری از بکارگیری زنان در وزارتخانه متبوعش استقبال کرده است و می‌خواهد که نگاه جنسیتی و قومی، باندی و حزبی را در این وزارتخانه از بین ببرد؛ چیزی که بسیاری از تشکل‌ها از وزیر کار می‌خواهند. او از عنوان "تبعیض ناروای تاریخی"برای زنان شایسته‌ و فرهیخته‌ای که فرصت بکارگیری از آنها گرفته شده استفاده می‌کند و دلش می‌خواهد تا در تمام سازمانهای مربوطه، جوانان نخبه و شایسته پشت میزهای مدیریتی حاضر شوند.