نشست خبری 2 ساعته علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه که پس از 9 ماه صورت گرفت، حاشیه هایی را نیز به دنبال داشت.

حواشی نشست خبری علی لاریجانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، نشست خبری علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با حضور 300 خبرنگار داخلی و خارجی در سالن مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این نشست خبری در حالی برگزار شد که آخرین نشست خبری علی لاریجانی اسفند سال 96 برگزار شده بود و رییس مجلس در 9 ماه گذشته نشست خبری نداشت.

**علی لاریجانی رییس مجلس در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به خبرنگار داخلی و خارجی به مدت 15 دقیقه در مورد موضوعات و مسائل مهم کشور با آنها سخن گفت.

**نخستین خبرنگاری که پشت تریبون مجلس قرار گرفت خبرنگار شبکه خبر بود که سوال خود را در مورد عملکرد مجلس دهم از لاریجانی پرسید و آخرین خبرنگاری که پشت تریبون قرار گرفت نیز خبرنگار روزنامه ابتکار بود.

**نشست خبری علی لاریجانی دو ساعت به طول انجامید و هنگام اذان ظهر به افق تهران لاریجانی سالن مشروطه را ترک کرد.

** مشکل همیشگی سیستم صوتی در بیشتر همایش و نشست هایی که در کشور برگزار می شود امروز در نشست خبری علی لاریجانی نیز باعث شد تا وی به این موضوع اذعان کند.
علی لاریجانی هنگام پاسخ دادن به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان احساس کرد که صدایش به خبرنگاران نمی رسد و برای بلندگویش مشکلی به وجود آمده، از این رو خطاب به خبرنگاران گفت: صدای مرا می شنوید که خبرنگاران یکصدا گفتند نه، لاریجانی نیز با لبخند گفت، مشکل بلندگو در نظام جمهوری اسلامی حل نمی شود.
وی اظهار داشت: ما جایی رفته بودیم که 30 دقیقه برای مشکل صدا ما را معطل کردند.

**مجری برنامه از ابتدا از خبرنگاران خواسته بود که تنها یک سوال مطرح کنند ولی باز برخی از رسانه ها به یک سوال اکتفا نمی کردند و دو سوال از او می پرسیدند که این اتفاق با واکنش خبرنگاران حاضر در نشست مواجه می شد و خبرنگاران با صدای بلند، خواهان توقف این روند بودند.

** خبرنگار شبکه تلویزیونی فونیکس چین هنگام طرح سوال خود خطاب به لاریجانی گفت: شی (رییس جمهوری چین) و تنگ (منظورش ترامپ رییس جمهوری آمریکا) اخیرا با هم مذاکراتی داشته اند، در این هنگام لاریجانی گفت متوجه نشدم اسم چه کسانی را بیان کردید.
خبرنگار فونیکس چین، باز هم این اسامی را به اشتباه بیان کرد که لاریجانی از خبرنگاران دیگر پرسید متوجه حرفشان نمی شوم نهایتا خبرنگار فونیکس چین بیان کرد که منظورش از شی رییس جمهوری چین و منظورش از تنگ ترامپ رییس جمهوری آمریکا است که این موضوع با خنده پی در پی خبرنگاران حاضر در جلسه مواجه شد.

**تنها خبرنگاری که در این جلسه موفق نشد سوالش را مطرح کند خبرنگار روزنامه اعتماد بود، زمانی که وی می خواست سوالش را بپرسد به وی گفتند که زمان به پایان رسیده و نمی تواند سوالش را مطرح کند.

**البته جای مردوخی خبرنگار فقید پارلمانی که چندی قبل به رحمت ایزدی پیوست در این نشست خالی بود، مردوخی در تمام نشست های قبلی رییس مجلس حضور داشت و سوالات طولانی و شعرهایش با واکنش های لاریجانی مواجه می شد.