نماینده مردم ساری ضمن انتقاد از عملکرد برخی مسئولین و ایجاد ناامیدی در یان ردم گفت: من از جایگاه نمایندگی مردم به شما می‌گویم، هم حقوق نجومی بگیرید و هم بستگان درجه یک خود را به پست‌های حساس بگمارید، اما دیگر شعار ندهید و دروغ نگویید.

حقوق نجومی بگیرید اما دیگر شعار ندهید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  فارس،‌ محمد دامادی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 2 دی ۹۷) گفت: از خانواده‌های زاهدانی که هفته گذشته فرزندانشان در آتش بی‌خردی سوختند عذرخواهی می‌کنم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قرار ما با شما ملت این بود که اگر مقامی داریم مسئولیتش را هم در کنار آن داشته باشیم،‌اما در این مدت ندیده‌ام و نشنیده‌ام که مقامی مسئولیت این فاجعه را برعهده بگیرند، همچنان که پیشتر هیچ مقامی مسئولیت فاجعه سوختن دختران معصوم شین‌آبادی را به عهده نگرفته بود و مقامی مسئولیت نابسامانی بازار ارز و ویرانی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران و ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی را برعهده نگرفته است.

وی افزود: کسی نمی‌داند مسئول مشکل بازنشستگان مخصوصا بازنشستگان فرهنگی چه کسی است تا گره از کارشان بگشاید، دولت‌ها پی‌ درپی می‌آیند، امید می‌آفریند، اما سرخوردگی به بار می‌آورند، چرا که در دلشان آنقدر که مقام هست، دیگر جایی برای مسئول باقی نمانده است، اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی هم ندارد.

وی ادامه داد: بروید آن بیرون اگر رضایتی هم از عملکردها هم وجود دارد مسئول عملکرد همین دولتهاست و اگر آمار نارضایتی‌ها، بیکاری‌ها، طلاق‌ها، تورم‌ها و ناپایداری تحولات اقتصادی بالاتر رفته، باز هم محصول کارنامه همین دولتهاست وگرنه که ملت در طول چهل سال گذشته در راه صیانت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب هم آبرویش را نثار کرده و هم جوانان رعنایش را.

دامادی خاطرنشان کرد: هنوز هم آبروی انقلاب ما همین ملت صبورند وگرنه هرکدام از بحران‌های مالی 9 ماهه اخیر اگر حتی در یک کشور درجه یک اروپایی رخ می‌داد، پایه‌های سیاسی‌اش را در هم می‌شکست، اما این صبر و شکیبایی سبب نمی‌شود از کنار غفلت‌های صورت گرفته به راحتی عبور کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب و با وجود توصیه‌های مؤکد رهبر انقلاب هنوز اتکای اقتصادی ما به نفت است و وقتی کشور از تولید حتی یک بسته پوشک بچه عاجز است، هنوز جای خالی استقلال اقتصادی توی ذوق می‌زند.

وی افزود: قوانین نادرستی وجود دارد که اصلاح نمی‌شود، همانند منع ادامه تحصیل معلمان و امکان تحصیل آنها تنها در یک پله، همه می‌دانیم وضعیت اقتصادی معلمان و کارگران کشور خوب نیست، اما دولت کاری نمی‌کند.

دامادی خاطرنشان کرد: به راستی سرنوشت بودجه‌های هزاران میلیاردی در طول سالهای اخیر چه شده که بحران‌هایی نظیر خشکسالی، زباله، تغییر اقلیم و بیماری را حل نشده رها کرده است و پاسخی هم به اذهان پرسشگر امروز و آینده ندارد، پرسش های بی‌پاسخ نظیر اینکه چرا منبع ارزی کشور هنوز به دلار غیرواقعی 4 هزار تومانی به حراج گذاشته شده است و بی‌تدبیری‌هایی نظیر وعده‌های مصیبت‌بار انتقال آب دریای خزر و حیات زیست‌محیطی این دریا را به خطر می‌اندازد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جناب آقای رئیس‌جمهور! شما رئیس‌جمهور کل ایرانید، رئیس‌جمهور قوم خود نیستید و از بیان حرف‌های غیرحکیمانه بپرهیزید، آیا معنای رأی دادن و حمایت از یک دولت همین سکوت مرگبار است؟ آیا منطق دولت این است که رأی داده‌اید حالا همین حرف که هست، شما نبودید که تغییر لحظه‌ای نرخ ارز، بیکاری کارگران و تعطیلی کارخانه‌ها را در دولت پیش از خود به سخره می‌گرفتید و وعده تدبیر داده بودید؟

وی در پایان گفت: من از جایگاه نمایندگی مردم به شما و نمایندگان شما می‌گویم، لطفا هم حقوق نجومی بگیرید و هم بستگان درجه یک خود را به پست‌های حساس بگمارید، اما دیگر شعار ندهید، هرگز دروغ نگویید، فکر کنید و بعد سخن بگویید، امید عبث نیافرینید، هر حرف یا قولی را که مطرح می‌کنید ضمانت اجرایش را هم بگویید.

انتهای پیام/