احمد خاتمی: متأسفانه از آن حرف گذشته بنده، سو برداشت شد/  مطلقاً یک فرد هم به عنوان جایگزین رهبری در نظر گرفته نشده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد خاتمی با تاکید بر اینکه عضو کمیسیون تحقیق خبرگان، عضو هیئت رئیسه خبرگان و سخنگوی هیئت رئیسه است و از مسائل بی اطلاع نیست درباره برنامه های این شورا حول محور وظیفه اصلی آن که همانا انتخاب رهبر است، گفت: مطلقاً یک فرد هم در این زمینه مطرح نشده است.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  نامه نیوز، احمد خاتمی در گفت و گوی تفصیلی خود با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های آینده مجلس خبرگان با توجه به اصلی‌ترین وظایف این مجلس مبنی بر انتخاب رهبری و نظارت بر او، گفت: من عضو کمیسیون تحقیق خبرگان، عضو هیئت رئیسه خبرگان و سخنگوی هیئت رئیسه هم هستم، و می‌گویم که مطلقاً یک فرد هم در این زمینه مطرح نشده است.
 
او که پیش تر به شکل‌گیری کارگروه تعیین رهبری در خبرگان اشاره کرده بود، در مورد سخنان قبلی خود توضیح داد: متأسفانه از آن حرف گذشته بنده، سو برداشت شد. از من سوال کردند در رابطه با رهبری، تدبیر خبرگان چیست؟ من هم آمدم و تدبیر را گفتم اما اینچنین منتشر کردند که خبرگان در پی انتخاب رهبر جدید هستند و مقدماتش را هم فراهم کرده‌اند. این یک سوءاستفاده بود. خدا را شکر، رهبری ما در با نشاط‌ترین وضعیت خودشان قرار دارند و اهل ورزش و پیاده‌روی هستند اما طبیعی است که باید به فکر آینده نظام هم بود. حال اگر از من بپرسید شخص خاصی را در نظر گرفته‌اید، بنده که عضو کمیسیون تحقیق خبرگان، عضو هیئت رئیسه خبرگان و سخنگوی هیئت رئیسه هم هستم، می‌گویم که مطلقاً یک فرد هم در این زمینه مطرح نشده است.
 
وی افزود: این را هم به صراحت و شفافیت می‌گویم. نه؛ اصلاً اینکه فرد خاص یا افرادی باشند، مطرح نشده است. این را گفتم برای اینکه هم شما و هم کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند توجه داشته باشند که من بی‌اطلاع نیستم و اگر اطلاعی در این رابطه وجود داشته باشد یکی از کسانی که باید مطلع باشد بنده هستم که می‌خواهم سخنگوی آقایان در خبرگان باشم. اما مجلس خبرگان باید راهکار و تدابیرش را در این عرصه داشته باشد و دارد.
 
منبع: ایسنا