وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: پیگیر بیمه خبرنگاران خبرگزاری‌ها هستیم همچنین بحث کاغذ برای مطبوعات را دنبال خواهیم کرد.

آخرین خبر در مورد بیمه خبرنگاران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید عباس صالحی پنجشنبه شب در نشست وزیر و رئیس شورای فرهنگ و هنر با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بیان داشت: اقدامات اقتصادی در حال صورت گرفتن در حوزه فرهنگ و هنر است . باید کمک کنیم تا فضای فرهنگ و هنر برای هنرمندان فضای مناسبی شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما فرصت‌های فرهنگ و هنر را باید ایجاد کنیم امکان اقتصاد فرهنگ و هنر را با برگزاری نمایشگاهها ایجاد کنیم .

صالحی به بحث مشاغل فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: امسال دولت را متقاعد کردیم که به حوزه فرهنگ و هنر به عنوان شغل نگاه شود حدود 20 هزار شغل توانستیم به وجود آوریم همچنین تبدیل مکان‌های شهری به مکان‌های فرهنگی هنری تا 50 یا 60 هزار نفر گنجایش داشته باشد تا افراد هنرمند بتوانند هنر خود را عرضه کنند .

وی یادآور شد: امسال برای اولین بار در حوزه هنرهای تجسمی توانستیم گالری‌های بیاوریم .

وی گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر را باید جدی گرفت تجربه به ما نشان داده هر وقت به سمت ایده‌های جدید رفتیم موفقیت‌هایی به دست آوردیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: ما نیاز به ایده‌های خلاقانه داریم اما نباید فقط به دولت متکی باشیم .

صالحی افزود: ما یک خانواده هستیم و همه در ایران زندگی می‌کنیم و مشکلات را باید با هم حل کنیم در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر کارهای بسیاری انجام می‌دهیم .

وی یادآور شد: اقتصاد فرهنگ و هنر را در فضای اتاق بازرگانی مطرح کردیم و ایده‌ها را با همه قوا داریم دنبال می‌کنیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نگاه ما باید یک نگاه فرهنگی باشد که همراه با توسعه اقتصادی است لذا بحث اقتصاد فرهنگ و هنر را باید مدیران جدی بگیرند که یکی از حوزه‌های جدی اقتصاد مقاومتی از دید رهبری است .

وی ابراز داشت: چیزی که اقتصاد سخت را به اقتصاد نرم متصل می‌کند توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر است .

صالحی گفت: یکی از کارهایی که با نگاه اقتصاد فرهنگی دنبال می‌کنیم سفرهای استانی است که انجام می‌گیرد ترکیبی که بتوانیم در کل بودجه از بودجه عمومی کشور فرهنگ تربیت بدنی ۲.۵ درصد است که از این مبلغ سهم ما 15 درصد است .

صالحی یادآور شد: یکی از اقدامات صورت گرفته ترکیب‌سازی استان‌هاست یعنی از مرکز برخی مسئولیت‌ها را بیرون ببرد که در کنار آن 800 میلیارد در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد: در حوزه بیمه از هنرمندان حمایت می‌کنیم در ابتدا دولت 19 هزار نفر بیمه شده داشتیم و در حال حاضر 30 هزار بیمه شده داریم همچنین در حوزه مطبوعات بحث یارانه دستورالعمل مربوط به حوزه یارانه‌ها باید شفاف باشد جزو آیتم‌هایی که وجود دارد مناطق محروم به عنوان آیتم مستقل است و آیتم‌های دیگری هم وجود دارد .

صالحی تاکید کرد: ترکیب آیتم‌ها در بحث یارانه وجود دارد راجع به خبرنگاران خبرگزاری ها اشکال وجود دارد سیستم‌های دولتی باید به قواعد کار وفادار باشند ما پیگیر بیمه خبرنگاران خبرگزاری‌ها هستیم همچنین بحث کاغذ برای مطبوعات را دنبال خواهیم کرد .

وی افزود: در حوزه فعالیت قرآنی بحث ادغام اتحادیه‌ها در استان‌ها مطرح شده پیشنهاد کردند همچنین نگاه کلی دولت این است که تشکل‌های صنفی هر مقدار کار را بیشتر خود قبول کنند به نفع خودشان و هم دولت است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در ارتباط با کانون‌های مساجد پیشنهادات آن قابل تامل است و مشورت خواهد شد همچنین بیمه مدیران مسئول و کتابخانه‌داران بحث آن تصویب و ابلاغ شده است .

صالحی عنوان داشت: در بحث آسیب‌های اجتماعی، امکان دریافت برخی حمایت‌ها وجود دارد همچنین کارگاه‌هایی آموزشی داستان نویسی را حمایت خواهیم کرد .

صالحی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که سرانه فرهنگ و هنر را بالا ببریم اگر شهرها احتیاج به درخت و پارک برای ریه‌ها دارد احتیاج به مراکز و فضاهای فرهنگی هنری برای روح و روان هم دارد .