نمایندگان مجلس، عوارض برق مصرفی را در سال ۹۸، 10 درصد تعیین کرده و مشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی را از شمول حکم این بند معاف کردند.

عوارض برق  10 درصد افزایش یافت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 عوارض 10 درصدی برای برق مصرفی تعیین شد.

بر اساس بند (د) تبصره 6 لایحه بودجه مقرر شد عوارض موضوع ماده 5 قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب سال 94 به میزان 10 درصد مبلغ برق مصرفی در سقف 18 هزار و 600 میلیارد ریال تعیین شود و مشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف شوند.

در جریان بررسی این بند، پیشنهاداتی در مورد حذف دریافت عوارض برق مصرفی مطرح شد.

پاپی زاده نماینده مردم دزفول خواستار حذف این بود، او گفت: مصرف برق در جنوب کشور بالا است و افزایش عوارض برق موجب افزایش بهای برق مصرفی مشترکان خواهد شد.

همچنین تعدادی از نمایندگان تلاش داشتند تا شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت را از پرداخت عوارض برق معاف کنند اما مجلس با این پیشنهادات نیز مخالفت کرد.

حاجی دلیگانی نیز پیشنهاد داد که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز از پرداخت عوارض برق معاف شوند اما پورمحمد معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: دولت امسال 13 درصد حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش داده و علاوه بر آن 8 هزار و 600 میلیارد تومان برای کمک به افرا د تحت پوشش اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: استثنا کردن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت عوارض برق از نظر بروکراسی اداری امکانپذیر نیست لذا نمایندگان با این پیشنهاد نیز مخالفت کردند.