مثلث آنلاین: اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی و وزش باد اخطاریه‌ای صادر کرد.

اخطار/ خاک و باران خوزستان را فرا می گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، در اخطاریه شماره 26 امروز (۶ اسفندماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان آمده است: "بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده ورود سامانه بارشی، از اواسط روز سه‌شنبه هفته جاری تا اواسط روز شنبه هفته آینده است.

در این مدت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات شمالی و شرقی خوزستان و در بقیه نقاط به صورت منطقه‌ای مورد انتظار است که سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این مدت شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

بیشترین حجم بارش‌ها از اواخر روز سه‌شنبه تا اوایل چهارشنبه و نیز اواخر روز پنجشنبه تا اواسط روز جمعه هفته جاری در مناطق شمال، شمال شرقی و شرق خوزستان در حوضه‌های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون پیش‌بینی می‌شود.

در روز چهارشنبه نیز شاهد وزش بادهای قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق جنوبی و مرکزی خواهیم بود که احتمال برخاستن گرد و غبار محلی وجود دارد.

با توجه به حجم بارش‌ها به ویژه در حوضه‌های آبریز سدهای استان خوزستان، اکیداً توصیه می‌شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. همچنین به عموم مردم توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری شود."