مثلث آنلاین: عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استعفای ورزیر امور خارجه به ضرر منافع ایران است.

استاد دانشگاه: استعفای ظریف به ضرر منافع ملی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر روح الله اسلامی روز سه شنبه در خصوص موضوع استعفای ظریف افزود: هم اینک تیتر بسیاری از رسانه های خارجی موضوع استعفای ظریف است و از این موضوع برای القاء وجود تفرقه در نهادهای حاکمیتی ایران استفاده می کنند.
وی بیا ن کرد: این درحالیست که وجود برخی بی نظمی ها در حوزه امور خارجه این واکنش تند از سوی ظریف را به دنبال داشته است و این به معنای تفرقه در داخل نیست.
اسلامی خاطرنشان کرد: ظریف فردی قدرتمند در عرصه بین الملل است به طوریکه در جریان برجام توانست شش کشور قدرتمند جهان را جمع کند و به توافق بزرگی در این خصوص دست یافت.
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در جریان برجام عده ای که دیپلماسی سیاست خارجی و روابط بین الملل را نمی دانند، ظریف را تحت فضار قرار دادند و دست از این فشارها برنداشتند.
اسلامی با بیان اینکه ناهماهنگی در حوزه وزارت خارجه منجر به برهم خوردن شرایط دیپلماسی در داخل و خارج می شود، تصریح کرد: استعفای ظریف در شرایط فعلی کشور منجر می شود دشمنان انقلاب که به فکر ایجاد شورش و جنگ داخلی هستند، بتوانند روی برخی القائات خود در خصوص ایران نظیر وجود فساد در حاکمیت و شکست ایران در بحث دیپلماسی بیشتر از گذشته مانور بدهند.
اسلامی گفت: پس از رد برجام توسط آمریکا ، استعفای ظریف و جایگزینی عراقچی به عنوان تهدید برای آمریکا و تفهیم این موضوع که هر چه بیشتر سخت بگیرد، از عوامل تنبیهی بیشتری استفاده خواهیم کرد، قابل توجیه بود اما در شرایط فعلی استعفا توجیهی ندارد.
وی اظهار امیدواری کرد: نخبگان و کارگزاران نظام با تدبیر شرایط را به وضعیت عادی برگردانند و با برگرداندن ظریف به وزارت امور خارجه این شوک را خنثی کنند.
7505/