پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

روح‌الله حسینیان، نماینده مجالس هشتم و نهم باور دارد که ظریف آروزی دیرین آمریکا یعنی مذاکره با ایران را محقق کرد و در زمین آنها بازی کرد.

به گزارش نامه نیوز، استعفای ظریف دیدگاه‌های متفاوتی را به همراه داشت؛ برخی این تصمیم را عجولانه و به ضرر منافع ملی دانستند و برخی دیگر از آن ابزار خوشندی کردند زیرا باور دارند که سیاست‌های دولت روحانی در طول این سال‌ها منافع کشور و مردم ایران را تأمین نکرده است. روح‌الله حسینیان، نماینده مجالش هشتم و نهم باور دارد که ظریف آروزی دیرین آمریکا یعنی مذاکره با ایران را محقق کرد و در زمین آنها بازی کرد.

حسینیان به «نامه‌نیوز» گفت: «به‌نظر می‌رسد که سیاست‌های دولت به پایان راه خود رسیده است و دیگر حتی خوش‌بین‌ترین افراد نیز نمی‌توانند روی آن حساب کنند؛ البته بعید می‌دانم اصل شاکله ظاهری دولت در معرض فروپاشی باشد و یک فرد دیگر جای ظریف می‌آوردند».

این‌فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان استعفای ظریف را یک راهبرد سیاسی برای تصویب لوایحFATF دانست، اظهار کرد: «دولت آنقدر بی‌اعتبار است که نمی‌تواند هیچ‌تأثیری بگذارد».

او در پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا می‌توان استعفای ظریف را ناشی از خروج احتمالی دولت از برجام تلقی کرد، گفت: «بعید می‌‎دانم دولت بخواهد از برجام خارج بشود زیرا دولتی‌ها باور دارند که خروج از برجام بهانه‌دادن به غرب است. هرچند خارج بشویم یا نشویم، چه تفاوتی دارد؟ مگر اکنون چیزی باقی مانده است؟ سانتریفیوژها که تعطیل شد و راکتور اراک هم که با بتون پر شد و دیگر قابل بازیافت نیست».

وی ادامه داد: «تصور نمی‌کنم ظریف در اعتراض به سفر بشار اسد استعفا داده باشد زیرا او حتما از جایگاه خود خبر دارد و می‌داند در اموری که مقام معظم رهبری تصمیم‌گیرنده هستند، نباید دخالت کند و نباید پایش را فراتر از گلیمش بگذارد. وقتی با بچه‌هایی که درگیر سوریه هستند صحبت می‌کنیم بسیار از رویکرد وزارت امور خارجه در سوریه ناراضی‌اند».

حسینیان در انتها یادآور شد: «به‌هرحال این استعفا باید پیش از اینها رخ می‌داد زیرا سیاست‌ خارجه دولت ضررهای زیادی به ایران زد. تردید نکنید که آمریکایی‌ها بیش از همه از این استعفا ناراحتند زیرا ظریف تنها کسی بود که توانست آرزوی دیرینه آمریکا یعنی مذاکره با ایران را محقق کند اما برخلاف آمریکایی ما از استعفای ظریف خوشحالیم».