مثلث آنلاین: نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه افرادی مثل «ظریف» را نباید در شرایطی کنونی کشور از دست داد، گفت: رهبری بارها ظریف را فردی دلسوز و معتقد خطاب کرده اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مسعود پزشکیان امروز- سه شنبه- در واکنش به استعفای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: آقای دکتر ظریف فردی کارشناس و خبره در حوزه کاری خود است، روند موضع‌گیری‌هایی وی در داخل و خارج با قدرت و دلسوزی بود تا جایی که مقام معظم رهبری هم بارها از ایشان حمایت کردند و ظریف را فردی دلسوز، صادق و معتقد دانستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چنین شرایطی نباید افرادی مثل ظریف را از دست داد، تصریح کرد: با گمانه‌زنی نباید اخباری نادرست در این زمینه را در جامعه پخش کرد.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان نامه‌ای به آقای روحانی جهت پشتیبانی و حمایت از آقای ظریف در مورد استعفا نوشتند، این نامه به معنای بررسی استعفا در مجلس نیست.

از استعفای ظریف نباید ابراز خوشحالی کرد

پزشکیان تاکید کرد: در شرایط کنونی بحث دولت، مجلس، قوه قضاییه و رهبری جدا از یکدیگر نیست، زیرا شکست یک بخش به معنای شکست سایر بخش‌ها است، بنابراین تصور اینکه دولت اگر شکست بخورد بقیه گروه‌ها پیروز و قدرتمندتر می‌شوند، اشتباه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: این رفتارها نشان از مشکل درونی است که به ضرر همه مردم و گروه‌ها و دستگاه‌ها است، اختلاف یا رفتارهایی که در این شرایط موجب بیان موضوعاتی چون سقوط دولت می‌شود، نشان عدم هماهنگی یا مشکل در سیستم است بنابراین از بروز چنین اتفاقاتی نباید خوشحال شد.