مثلث آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران توئیت کرد: بدون اطلاع دقیق و با حدس و گمان نباید اذهان عمومی را نسبت به بحران احتمالی مشوش کرد.

هاشمی: با حدس و گمان نباید اذهان عمومی را نسبت به بحران احتمالی مشوش کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در توئیتر خود نوشت: از شهردار تهران پیگیر شرایط مقابله با بحران احتمالی پایتخت هستم.
وی ادامه داد: همه دستگاه ها آماده مقابله با هرگونه حادثه پیش رو هستند.
هاشمی همچنین در این توئیت از هشتک سیل استفاده کرده است.
به گزارش ایرنا، عصر دیروز( 5 فروردین) یکی از اعضای شورای شهر تهران در توئیتی وقوع «توفان سهمگین» در پایتخت را اطلاع داد و هواشناسی، پیش بینی توفان را تکذیب و اعلام کرد که در پیش بینی ها و اخطاریه ها نامی از توفان آن هم سهمگین نبرده است.
وی توئیت کرده بود: ساعت 17 امروز (دوشنبه) تهران توفان سنگینی را تجربه خواهد کرد؛ پیش از توفان از خودروها خارج شوید و در مکان های امن پناه بگیرید.
این عضو شورا خطاب به شهروندان تاکید کرد که از حضور در سازه های فلزی بی حفاظ و فضای باز خودداری کنید.
وی همچنین در توئیتی دیگر از آمادگی فرمانداری های تهران، ری و شمیرانات و مدیریت شهری برای اوضاع بحرانی خبر داد.
به دنبال این توئیت، خبرنگار ایرنا با این عضو شورای شهر تماس گرفت تا منبع اطلاعاتش را درباره وقوع توفان جویا شود که وی منبعش را سازمان مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد.
این عضو شورا البته به خبرنگار ایرنا گفت که اگر می خواهید خبری بزنید به جای توفان از باد شدید استفاده کنید و اظهارداشت: برای آنکه حالت هشدار ملموس تر باشد و مردم بیشتر برای پیشگیری حساس شوند از واژه توفان استفاده کردم.
در این میان خبرنگار ایرنا با سخنگوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران تماس گرفت که وی نیز گفت: ما صحبتی از توفان نکرده ایم و در پیش بینی هواشناسی هم از باد شدید استفاده شده اما توفان نبوده است.
تهرام/9343//1348