مثلث آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: هرگاه عده‌ای با اندیشه واگرایانه و لیبرالی می‌خواستند به رنگ زیبای اسلامیت جمهوری اسلامی آسیبی وارد کنند مقام معظم رهبری هوشمندانه با آنها مقابله کردند.

مقام معظم رهبری هم به اقتدار نظام افزودند و هم از صبغه اسلامیت نظام با تمام وجود صیانت کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات در مراسم گرامیداشت روز جمهوری اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه نظام ما جمهوری اسلامی باشد، کافی بود امام خمینی (ره) می‌گفتند نظر من این است که نظام جمهوری اسلامی باشد اما مردم اختیار خودشان را دارند و کسانی که نظرشان همین است بیایند در خیابان‌ها راهپیمایی کنند اما امام می‌خواستند جنبه مردمی نظام، شکل رسمی و قانونی داشته باشد بنابراین فرمودند صندوق‌های رأی را در نقاط مختلف کشور برقرار کنید تا مردم بیایند رأی دهند که آیا جمهوری اسلامی را قبول دارند یا خیر.

وی افزود: امام می‌خواست ریشه داشتن این نظام در میان مردم به صورت قانونی خودش را نشان دهد. پس از آن هم بود که 98 درصد مردم به صورت قاطع به جمهوری اسلامی رأی دادند.

علوی با بیان اینکه امام (ره) یک نظام مردمی را با ویژگی اسلامی بنیانگذاری کردند، گفت: امروز 40 سال از جشن شکوهمند 12 فروردین می‌گذرد و خداروشکر انقلاب ما با قدرتمندتر از همیشه سنگر به سنگر به برکت اسلام و رهبری ولایت فقیه پیشروی کرده است.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: طی سال‌های پس از رحلت امام (ره)، مقام معظم رهبری هم به اقتدار نظام افزودند و هم از صبغه اسلامیت نظام با تمام وجود صیانت کردند. امروز ما صبغه اسلامیت نظام را مدیون مقام معظم رهبری هستیم.

وی تصریح کرد: هرگاه عده‌ای با اندیشه استحاله‌ای، واگرایانه ، لیبرالی و لائیکی می‌خواستند به رنگ زیبای اسلامیت جمهوری اسلامی آسیبی وارد کنند مقام معظم رهبری هوشمندانه با آنها مقابله و از اسلامیت نظام صیانت کردند.