کرمان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ساماندهی تورهای ورودی به عرصه لوت، گفت: ورود به عرصه جهانی بیابان لوت منوط به دریافت مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان است.

ورود تورهای گردشگری به عرصه جهانی بیابان لوت، نیازمند مجوز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمود وفایی شنبه افزود: در صورت عدم مجوز از ورود تورهای غیرمجاز به عرصه جهانی بیابان لوت ممانعت می شود.
**تورهای ورودی به لوت ساماندهی می شود
وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته اعتبار مناسب تری برای ساماندهی این اثر جهانی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تورهای ورودی به این اثر جهانی ساماندهی خواهد شد.
وی گفت :مراحل ساخت و اجرای پایگاه جهانی بیابان لوت در فهرج به عنوان درگاه ورودی به این بیابان با اعتبار 420 میلیون تومان آغاز شده است.
وفایی به اشاره به اینکه اطلاع رسانی در خصوص بیابان لوت ضرورت دارد ، بیان کرد: تاکنون 100 متر مربع تابلوی اطلاع رسانی و قوانین مربوط به محوطه جهانی بیابان لوت نصب شده است که قابل رویت هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت :در راستای توسعه پایدار گردشگری نشست های متعددی با حضور مدیر ملی پایگاه جهانی بیابان لوت، فعالان بخش خصوصی و دست اندرکاران برگزار شده است که این نشست ها همچنان ادامه خواهند داشت.
وی از تشکیل یک تیم علمی جهت شناسایی پتانسیل های عرصه جهانی لوت خبر داد و گفت: اعضای این تیم متشکل از یک باستانشناس، زمین شناس، زیست شناس و ... هستند.
وفایی خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه جاری تاکنون بیش از 300 گردشگر خارجی وارد منطقه شهداد شده و از خدمات اقامتگاه های بوم گردی این منطقه استفاده کرده اند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054