گروهی از سینماگران در دیدار با محمد علی نجفی شهردار تهران بر لزوم تعامل بیشتر نهادهای شهر و اجتماعی با سینما تاکید کردند.

سینماگران به شهردار تهران چه گفتند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما شامگاه دوشنبه 9 بهمن در موزه سینما خطاب به شهردار تهران گفت : همه ی ما با مخاطب سر و کار داریم. هرکسی که از لحاظ نظری سینما را نخواهد اقتدار کشور را نخواسته است. . سینما با شهر ارتباط مستقیم و قابل فهمی دارد، اگر در شهری سینما نداشته باشد، نمی توانیم بگوییم آن شهر پیشرفت داشته است. سبنما یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

در این دیدار فرهاد توحیدی بر لزوم حفظ بناهای تاریخی تهران تاکید کرد و گفت : هنر در جهت بهداشت روانی می‌تواند کمک‌کننده باشد اما متاسفانه در شهرداری حلقه‌های مفقوده وجود دارد. بافت تاریخی تهران را به عنوان ذخیره‌گاه ژنتیک تهران حفظ کنید و مثل شهرداری‌های ممالک توسعه‌یافته به سمتی بروید که بیش از این اجازه تخریب باغ‌ها را ندهیم.

و فریدون جیرانی نیز با اشاره به فاصله شهر مدرن تهران با سینما گفت : شهر مدرن رشد کرده و شهر مدرن نیاز به تریبون دارد. اگر تریبون برای تفکر مدرن وجود نداشته باشد این تفکرات زیر زمین می‌رود.

فاطمه معتمد آریا نیز با اشاره به اینکه خودبچه یک آتش نشاناست گفت : به من از بچه گی یاد دادند چطور فداکاری کنم. آقای نجفی شما پدر این شهر هستید. شما به دیگران یاد می دهید که چطور در مسائل فرهنگی دخالت نکنند. شما باید درباره شعارهای بی محتوا که در سطح شهر زده می شود فکری کنید. سینما نماد فرهنگ هر کشور است . هرکدام از اهالی سینما برای فرهنگ کشور تلاش کرده اند.