رضا مقدسی؛ روزنامه‌نگار ولایتمدار انقلاب اسلامی بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری، سرانجام امروز دار فانی را وداع گفت.

"رضا مقدسی" روزنامه‌نگار متعهد کشور درگذشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

؛ رضا مقدسی؛ فعال و پیشکسوت رسانه‌ای که از مدتها پیش با بیماری شدید گوارشی دست و پنجه نرم می‌کرد و این روزها نیز حال خوشی نداشت، سرانجام دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

از وی که به عنوان روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی نیز یاد می‌شود، کار روزنامه‌نگاری را از سن 20 سالگی و در روزنامه قدس شروع کرد.

مقدسی در ادامه همکاری با این روزنامه، مسئولیتهایی نظیر پروژه سراسری روزنامه قدس و سردبیری و معاونت مدیر مسئول این روزنامه در تهران را نیز عهده‌دار شد و بعدها در بخشهای مختلف تحریریه صدا‌وسیما، دبیری سرویسهای جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم‌مقامی مدیرمسئول همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز و مدیرعاملی خبرگزاری مهر ایفای نقش کرد.

پستهای گسترده و فعالیت میدانی مقدسی در عرصه رسانه، از وی مدیر و صاحب‌نظری باتجربه در زمینه روزنامه‌نگاری تراز انقلاب اسلامی ساخت.

این مدیر پیشکسوت علاوه بر روزنامه‌نگاری، سوابقی در زمینه مدیریت روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالیتهای تشکیلاتی در حوزه روزنامه‌نگاری داشت و دو دوره عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بود.

زنده‌یاد مقدسی از فعالان رسانه‌ای بود که در سال 1346 در مشهد مقدس متولد شد و فعالیت رسانه‌ایش را از دوران دانش‌آموزی و با نوشتن در نشریه دانش‌آموزی آغاز و سالها به عنوان خبرنگار فعالیت کرد.

در ایامی که این چهره‌ باسابقه عرصه رسانه و مطبوعات، درگیر بیماری شدید بود، چهره‌های مختلف فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی نظیر قاسم جان‌بابایی؛ معاون درمان وزیر بهداشت، سردار منتظرالمهدی؛ سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، غلامعلی حداد عادل؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، سید عباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی؛ معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و دو سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در منزل و بیمارستان از وی عیادت کردند.

خبرگزاری تسنیم درگذشت این چهره به یادماندنی را به خانواده آن مرحوم و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گوید.