تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» گفت: با توجه به اینترنتی بودن آرای مردمی جشنواره فیلم فجر، امسال اطمینان دارم که میزان مشارکت مردم کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی کاهش مشارکت مردم در آرای مردمی فیلم فجر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مصطفی کیایی درباره شیوه اینترنتی رای‌گیری این دوره از جشنواره فیلم فجر که باید با نصب اپلیکیشن توسط تماشاگران فیلم‌ها انجام شود تا در نهایت از این طریق بهترین فیلم از نگاه مردم مشخص شود، بیان کرد: خیلی از مردم این کار را نمی‌کنند که برای رای دادن اپلیکیشن دانلود کنند؛ همانطور که در اولین اکران‌های مردمی جشنواره هم به من گفتند که دانلود اپلیکیشن سخت است.

او گفت: بنابراین‌ ممکن است کسی وقت نگذارد تا با نصب اپلیکیشن کد وارد کند و رای دهد در حالی که به نظرم قبلاً که صندوق‌های رای جلوی سالن‌های سینمایی بودند حداقل درصد قابل توجهی از تماشاگران نظرات خود را به صندوق می ریختند ولی الان مطمئن هستم میزان مشارکت پایین می‌آید.

کیایی همچنین در پاسخ به اینکه آیا برای این شیوه رای‌گیری کاملا توجیه شده است؟ بیان کرد: توضیحاتی در یک جلسه میان تهیه‌کنندگان فیلم‌ها با دبیر جشنواره و مدیرعامل خانه سینما از سوی آقای شاهسواری داده شد آن هم مبنی بر اینکه تمام بلیت‌های دارای کد در شمارش آرا محاسبه می‌شوند.
انتهای پیام