تیم فوتبال یوونتوس با پیروزی برابر تاتنهام توانست به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و منچسترسیتی با وجود شکست مقابل بازل به جمع هشت تیم برتر راه یافت.

صعود یوونتوس و منچسترسیتی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا، دیدارهای برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب پیگیری شد و در مهم‌ترین بازی یوونتوس و تاتنهام برابر هم قرار گرفتند که تیم ایتالیایی با پیروزی دو بر یک به یک چهارم نهایی صعود کرد.

تاتنهام در 45 دقیقه نخست، تیم برتر این میدان بود و توانست نخستین حمله را نیز داشته باشد اما جانلوئیجی بوفون شوت بازیکن حریف را دفع کرد. شاگردان پوچتینو با وجود اینکه به گل نیازی نداشتند اما به دنبال باز کردن دروازه یوونتوس بودند. در مقابل مهمان نتوانست بازی قابل توجهی را ارائه بدهد و حتی در نیمه اول یک ضربه در چارچوب نداشت. در نهایت تاتنهام در دقیقه 39 توسط هیونگ مین سون، دروازه تیم ایتالیایی را باز کرد و میزبان با پیروزی یک بر صفر به رختکن رفت.

در شروع نیمه دوم نیز تاتنهام برتری داشت و بازیکنان یوونتوس با خطاهای متعدد کارت زرد دریافت کردند. با این حال حضور آساموآ و لیختاشتانیر باعث شد وضعیت تیم ایتالیایی بهتر شود و این تیم به گل برسد. گونسالو ایگواین در دقیقه 64 بازی را به تساوی رساند. تنها سه دقیقه بعد ایگواین با یک پاس خوب پائولو دیبالا را در شرایط گلزنی قرار داد و مهاجم آرژانتینی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. با این نتیجه یوونتوس صعود می کرد. به همین خاطر تاتنهام دوباره حملاتش را از سر گرفت و برای دقایقی کاملا مهمانش را تحت فشار قرار داد. ضربه سون در دقیقه 83 با اختلاف کمی به بیرون رفت. ایگواین نیز در این لحظات تعویض شد. همچنین دلی الی از زمین خارج شد و یورنته به میدان رفت. ضربه هری کین در دقیقه 89 به تیرک دروازه برخورد کرد و این تیم نتوانست شانسی را برای صعود به دور بعد داشته باشد.

در دیگر بازی امشب منچسترسیتی به مصاف بازل رفت و مهمان دو بر یک پیروز شد. با این حال سیتی با توجه به پیروزی چهار بر صفر در دیدار رفت در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت.

میزبان توسط گابریل ژسوس خیلی زود به گل رسید و در دقیقه هشت یک بر صفر از حریفش پیش افتاد. در ادامه محمد الیونسی بازی را به تساوی رساند. بازل در نیمه دوم نیز به گل رسید و پیروز شد اما این برد برای صعود کافی نبود.

چهار دیدار برگشت باقی مانده از این مرحله هفته آینده برگزار می‌شود.