عاطفه آرانی عکاس جوان کشورمان که در تورهای عکاسی از مناطق محروم حضور داشته است، از افتتاح نمایشگاه عکس‌هایش با عنوان «زن ماندگی» خبر داد و گفت: تمام عواید حاصل از فروش عکس‌ها به زنان مناطق محروم تعلق می‌گیرد.

برپایی نمایشگاه «زن ماندگی» با هدف حمایت از زنان مناطق محروم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین و به نقل از خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس ، پروژه عکاسی گروهی از مناطق محروم به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و با مدیریت حیدر رضایی، دو سه سال است که با هدف انعکاس دردها و نیازهای مناطق محروم و کسب حمایت‌های مادی و معنوی برای رفع مشکل مردمان این مناطق برگزار می‌شود.

این پروژه تاکنون در 9 منطقه از جمله استان‌های اردبیل، کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و گلستان برگزار شده است.

برپایی نمایشگاه «زن ماندگی» با هدف حمایت از زنان مناطق محروم

عاطفه آرانی که در دو تور عکاسی مناطق محروم سیستان و بلوچستان و گلستان حضور داشته، نمایشگاهی از عکس‌های منتخب خود را تدارک دیده است.

وی در این باره به خبرنگار فارس گفت: نخستین تور را سال 96 و دومی را نوروز امسال تجربه کردم و در این تورها، تمرکز و تأکیدم روی عکاسی از زنان این مناطق و مشکلات و معضلاتی بود که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

این عکاس ادامه داد: در نمایشگاه «زن ماندگی» دو سوژه دارم؛ دو دختری که به خاطر مشکلات مالی و فقر فرهنگی تن به ازدواج زودهنگام دادند و متأسفانه در زندگی مشترک به بن‌بست رسیدند و در شرایط بلاتکلیفی و در آستانه جدایی قرار دارند.

آرانی ادامه داد: در این نمایشگاه تأکیدم روی آگاهی اندک مردمان این مناطق و نبود مشاوره مناسب است که سطح کیفیت زندگی را پایین آورده است.

برپایی نمایشگاه «زن ماندگی» با هدف حمایت از زنان مناطق محروم

وی درباره تعداد عکس‌های حاضر در نمایشگاه خود گفت: به دلیل محدود بودن فضای نمایشگاهی گالری تئاتر مستقل، از یک پروژه 7 عکس و از پروژه دیگر 5 عکس انتخاب کرده‌ام. البته چون فضای عکاسی بنده مستند است و اصطلاحاً «فاین آرت» نیست، سعی کردم تصاویری انتخاب کنم که برای مخاطبان عمومی‌تر باشد.

این عکاس اظهار داشت: تمام عواید حاصل از فروش عکس‌ها به زنان مناطق محروم تعلق می‌گیرد و چون این نمایشگاه ماهیت خیریه دارد، سقفی برای قیمت عکس‌ها تعیین نشده اما قیمت پایه هر عکس 500 هزار تومان تعیین شده است.

آرانی که عکاس تئاتر است، ادامه داد: با توجه به فضای نمایشی گالری تئاتر مستقل، در افتتاحیه نمایشگاه علاوه بر نمایش عکس‌ها پرفورمنسی حدوداً 20 دقیقه اجرا می‌کنم که با پخش موسیقی و زیرصدای زنان سوژه‌هایم همراه است.

وی در پایان از مسئولان ذی‌ربط از جمله معصومه ابتکار دعوت کرد برای حمایت از زنان مناطق محروم از نمایشگاه «زن ماندگی» دیدن کنند.