پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اگر شما به دنبال پیدا کردن یک مکان با زیبایی های طبیعی نفس گیر هستید و یا مکانی که شما را تشویق به دگرگونی کامل زندگیتان کند، این مکان های باورنکردنی در جهان ان قدر ارزش دارند که تعطیلات بعدی خود را در اطراف ان جا برنامه ریزی کنید. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای بازدید از مکان های معنوی جهان و مکان های مقدس جهان...

مکان های معنوی شگفت انگیز

Saint-Michel d'Aiguilhe Chapel، فرانسه

یکی از مکان های مقدس جهان و جذاب ترین جاذبه های فرانسه، Mont Saint-Michel  در جزیره ای جزر و مدی سنگی واقع شده است، که به معنی آن است که تنها جزیره ای است که در جزر و مد بالا است و در همه زمان ها، به وسیله یک گذرگاه به جزیره اصلی متصل می شود. که به خاطر افزایش چشمگیر آن به سوی آسمان ها، آن را به عنوان یک مکان مقدس برای هزاران سال در نظر گرفته اند.

Dolmen (ساختمانی که دارای چندین ستون یک پارچه سنگی است) در دوران ماقبل تاریخ ساخته شده بود و رومیان آن را به Mercury (یکی از خدایان یونان قدیم)  قبل از این که مسیحیان کلیسایی برای St. Michael بسازند تقدیم کرده بودند.که  یکی از محبوب ترین مکان های باورنکردنی در جهان برای بازدید در این کشور است، حدود سه میلیون نفر سالانه به این کشور می ایند. صومعه با هیبت الهام بخشش توسط راهبان فدایی در اوایل قرن هشتم ساخته شد پس از ان که گفته شد ارشد روحانیت مسیحی Avranches  توسط فرشته مقرب خدا مایکل تطهیر شده است.

در ورودی آن، دفتر سپاه شهری باستانی است، که در حال حاضر به عنوان دفتر توریستی کار می کند. بازدیدکنندگان از دروازه Boulevard و سپس از دروازه محکم King عبور می کنند ،جایی که Grand Rue یا خیابان اصلی است و با مغازه ها، موزه ها و خانه هایی که از قرن های 15 و 16 میلادی در ان جا هستند پوشانده شده است.

Saint-Michel d'Aiguilhe Chapel، فرانسه

Skellig Michael, ایرلند

با هشت مایل فاصله تا شهر Portmagee در شهرستان کری ایرلند، جزیره Skellig Michael، یکی از مکان های مقدس معمایی و از مکان های باورنکردنی در جهان است.

برخاسته شده به طور ناگهانی از اقیانوس اطلس، رسیدن به اینجا ترجیحا نیازمند یک سفر قایقرانی سخت است، اما پاداش شما جزیره ای کوچک و ناهموار، بر باد رفته با پله های سنگی است که به یک دسته کلبه سنگی مانند کندو عسل می رسد که قدمت آن به قرن ششم می رسد.

که اینجا در بیش از 750 فوتی بالا صخره بود که راهبان مسیحی فدایی اولیه زمانی به دنبال داشتن اتحادیه بزرگتر با خداوند در ان جا زندگی می کردند، تمدن را برای رفتن به این مقصد دور و غیر قابل دسترس ، در عین حال زیبا ترک می کردند.

این جا غربی ترین مکان مقدس در امتداد یک خط طولانی از مکان های مقدس جهان دیگر است که از طریق ایرلند غربی به سمت فرانسه، ایتالیا و یونان و سپس به سمت Mt. Carmel در فلسطین ادامه می یابد. در حالی که سطح شیب دار، 600 قدمی برای مشاهده بقایای رهبانی بالا می روید، مراقب پرندگان دریایی مانند gannets، مرغ دریایی، گیومه سیاه، قره قاز، و .. باشید.

Skellig Michael, ایرلند

گردنه Varanasi، هند

Varanasi یکی از مکان های برتر معنوی هند است و شهری است که شبیه جاهای دیگر نیست. این شهر از مکان های معنوی جهان و مقدس عرفانی مرموز به عنوان سرزمین معابد و شهر لرد شیوا اشاره می شود که تشریفات مذهبی خود را در امتداد بسیاری از قسمت های کنار رودخانه که برای همه چیز، از سوزاندن اجساد مرده ها تا حمام کردن مورد استفاده قرار می گیرند برگزار می کند.

آب های مقدس رودخانه Ganga، بقایای اجساد هندوهای بی شماری را دریافت کرده است، و گردنه هایی که در کناره ها نشسته اند، اشوبناک و معنوی هستند. قایق سواری در طول گردنه ها در سپیده دم چیزی است که واقعا فراموش نشدنی است. در این مقصد متقاعد کننده، شما همچنین ترکیب پر جنب و جوشی از کافه های معاصر و طیف گسترده ای از مغازه ها را پیدا می کنید که در آن جا شما می توانید همه چیز، از ابریشم خوب تا مهره های Rudraksha را بخرید. صدها معابد در سرتاسر Varanasi وجود دارند، که همگی پر از اهمیت تاریخی و مذهبی هستند، که قدمت برخی از آن ها به 1000 سال نیز می رسد.

گردنه Varanasi، هند

گرداب های سدونا، اریزونا

Sedona از مکان های باورنکردنی در جهان سال هاست باعث جلب توجه افراد بی شماری که علاقه مند به درمان، معنویت، عرفان و علوم ماورا طبیعی هستند می شود. بسیاری از آن ها فقط برای زیبایی دراماتیک، سرخ مایل هستند، فکر می کنند که مطمئنا این دلیل به اندازه کافی است. بسیاری برای دلیلی بیشتر از فقط چشمگیر بودن زیبایی صخره های قرمز به اینجا می ایند، فکر می کردم که قطعا این دلیل برای امدن به اینجا کافی است. این ناحیه به خاطر گرداب های خود معروف است، مراکز انرژی جنبشی قدرتمندی است که به خاطر داشتن تاثیر قوی بر روی کسانی که از آن ها بازدید می کنند شناخته شده است، که چهار نوع عمده ان در سرتاسر شهر پراکنده شده است. مردم Yavapai باستان همه چیز را در مورد این مراکز جذاب می دانند و انرژی خود را از طریق خانه های مقدس و سنگ نگاره ها جشن می گرفتند.

امروزه، رفتن به سمت هر یک از این چهار نقطه اسان است، هر چند Bynnton Canyon یکی از محبوب ترین مکان های مقدس جهان است. و همچنین گشت و گذار های هدایت شده نیز در دسترس است. بسیاری برای تفکر و یا به سادگی برای آرامش و جذب احساسات جادویی می روند، اکثریت می گویند پس از بازدید از ان جا، هنگام ترک کردن احساس می کنند که کاملا جوان شدند.

گرداب های سدونا، اریزونا

کلیسای بانوی ما از Guadalupe، مکزیک

این حرم بزرگ کاتولیک در حومه شهر مکزیک یکی از پرطرفدارترین مکان های مقدس جهان است که هر سال حدود 20 میلیون نفر را جذب می کند. ساخت و ساز در کلیسای قدیمی در قرن 16 هم آغاز شد و تا سال 1709 تکمیل نشد.که این یک تضاد قابل توجه در کنار کلیسا غول پیکر جدیدی بود که در دهه 1970 به سبک معماری گوتیگ ساخته شد که بیشتر شبیه یک ورزشگاه تا یک کلیسا به نظر می رسد. اما در اینجا تمرکز برمعماری و یا تاریخچه ساختمان نیست، بلکه تمرکز بر اثار و خدمات مقدسی است که در اینجا برگزار می شود. مردم برای مراسم عشاء ربانی، که چندین بار در روز جشن گرفته می شوند، برای دیدن تصویری از مریم مقدس که گفته می شود در 1531 ظاهر شده است به ان جا می ایند. صحن معجزه آسا اصلی با تصویر باکره ای در پشت شیشه ضد گلوله در بالای محراب در کلیسای جدید آویزان است. تصویر یک زن با پوست زیتونی، بجای پوست سفید پرتره های اروپایی، که هم از مکزیکی های بومی و هم از فرزندان دورگه آن ها رنگش را وام گرفته است.

کلیسای بانوی ما از Guadalupe، مکزیک

پارک ملی Uluru-Kata Tjuta، استرالیا

در اعماق قلب کشور سنگ قرمز در صحرای مرکزی استرالیا در قلمرو شمالی، پارک ملی  Uluru-Kata Tjuṯa خانه تخته سنگ معروف جهان Uluru است، که یکی از مکان های معنوی جهان و طبیعی ترین شگفتی های عکس برداری شده در کشور است. برج گیرا قرمز رنگ Monolith بر فراز چشم انداز 1141 فوتی، محور پارک را تشکیل داده است و شامل کتیبه های مختلف ساخته شده توسط اجداد مردم بومی است. این پارک همچنین دارای سنگ های گنبدی با شکوهی شناخته شده به نام Kata Tjuta است.

درست قبل از غروب آفتاب، بازدید کنندگان برای تماشای سنگ های افسانه ای وKata Tjuta که یکی از مکان های معنوی جهان است، جمع می شوند، زیرا درهنگام تغییر نور در حال تغییر هستند. هر دو مکان برای مردم Anangu از قبیله بومیان Pitjantjatjara مقدس هستند، که معتقدند ان سنگ ها در دوران خلقت باستان ساخته شده اند و هنوز هم ارواح نیاکان در ان جا ساکن هستند. تورهای هدایت شده توسط راهنماهای مهاجران و رنجرها در دسترس هستند و امکان نگاه کردن در داخل این سازه های مقدس را فراهم می اورند.

پارک ملی Uluru-Kata Tjuta، استرالیا

بتکده Shwedagon، یانگون، میانمار

میانمار، قرن ها دارای مناظر زیبا و فرهنگ غنی بوده است، اما سال ها است که این مکان به عنوان محل بازدید در نظر گرفته نمی شود ، تحت کنترل ارتش است و به عنوان یک کشور طرد شده دیده می شود. اوضاع تغییر کرده است و امروزه این کشور که قبلا به عنوان Burma شناخته می شد بیشتر از یک مکان های معنوی جهان محسوب می شود. می توانید معابد، بتکده و مکان های تاریخی با شکوه و همچنین زیبا و دور از سواحل را کشف کنید.

در Yangon، بزرگترین شهر میانمار، شما می توانید عظمت پژمرده ای را که مثل Havana آسیایی است و همچنین بتکده Shwedagon، مناره مخروطی طلایی 335 فوتی از الماس، یاقوت و یاقوت کبود که به عنوان یکی از مورد احترام ترین مکان های بودایی است را پیدا کنید .به گفته بسیاری از مسافران، این یکی از عجایب بزرگ جهان است.که معروفیتش آثار چهار بودا را نگه داشته است و با بازدید از ان در شب شما می توانید شعارهای وفاداری را بشنوید، گنبد های بزرگ طلایی را که در زیر فانوس های درخشان می درخشند را ببینید.

بتکده Shwedagon، یانگون، میانمار

Glastonbury Tor، بریتانیا

بالا رفتن از وسط چمنزار های Summerland در Somerset، انگلستان که یک تپه است که برای قرن ها ارتباطات جادویی  داشته است. که برای مدت های طولانی منبع افسانه ای بوده است، با برخی از تمدن های سلطنتی باستانی که به عنوان ورودی به خانه Gwyn ap Nudd در نظر گرفته بودند، در حالی که بت پرستان ممکن است از آن جا برای جشن گرفتن مراسم الهه استفاده کنند. بعدها، حتی به عنوان مکان احتمالی برای مقبره شاه آرتور در نظر گرفته شد. اخیرا، نظریه پردازان این تپه را با تلاش به جام مقدس مرتبط کرده اند. گفته می شود که سفری نیم روزه به قله سفری برای تولد دوباره است که شما از ان جا کاملا دگرگون شده باز خواهید گشت که هزاران نفر سالانه برای تحول تابستان و زمستان در اطراف آن جا جمع می شوند.

Glastonbury Tor، بریتانیا

کلیسای جامع نمکی Zipaquirá، کلمبیا

یکی از منحصر به فردترین و به عبارت دیگر مقدس ترین مکان های روی زمین است، که این کلیسای برجسته با استفاده از گالری های عظیم یک معدن نمک قدیمی ساخته و با چراغ های رنگی تزئین شده است که یک حس مرموز و دراماتیک را به کلیساهای کوچک مختلف و گوشه های پنهان خود اضافه می کند. کلیسای جامع در مرکز یک معدن نمک طعام است که از قرن 5 میلادی فعال بوده است. امروزه کارگران هنوز هم نمک را در بخش های بالایی و پایینی کوه کلیسای جامع نمک که بیش از 500 فوت در زیر زمین قرار دارد، حفاری می کنند. اگرچه معدن نمک Zipaquirá یکی از بسیار معادن نمک در سراسر جهان است، کلیسای  نمکی تنها یکی از دو مکان است که مکان دیگری در لهستان است.