از ناهید امیریان گوینده پیشکسوت و دوبلور شخصیت‌هایی خاطره‌انگیزی مثل «سندباد»، «هاچ»، «بامزی»، «میشکا» و «خرس مهربون» 10 شهریور در فرهنگسرای ابن‌سینا تجلیل شد.

تجلیل از دوبلور سندباد و دیگر شخصیت های کارتونی خاطره انگیز + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم رونمایی از مستند «ستاره ناهید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی و پاسداشت ناهید امیری، مدیر دوبلاژ و گوینده پیشکسوت با حضور منوچهر اسماعیلی، ژرژ پطروسی، تورج نصر، حمید منوچهری، جواد پزشکیان، مینو غزنوی، مهین برزویی، شهروز ملک آرایی، ظفر گرایی، مهتاب تقوی، نرگس فولادوند، همت مومیوند، حسین خداداد بیگی، معصومه آقاجانی، متانت اسماعیلی، رهبر نوربخش، اسفندیار مهرتاش، رضا الماسی، منوچهر زنده‌دل، امیر بهرام کاویانپور، شایان شام بیاتی، کسری کیانی گودرزی، فرانک رفیعی طاری، ابوالفضل توکلی، ابوالقاسم ناصری و ... برگزار شد.

ناهید امیریان در این مراسم با قدردانی از ساخت مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله» گفت: همیشه دوست داشتم در خفا باشم. وقتی آقای توکلی پیشنهاد ساخت فیلم را مطرح کرد نمی‌دانستم چطور خواهد شد به ایشان گفتم شاید نتوانم اما درنهایت به نظر من کار خوبی از آب درآمد.

صداپیشه شخصیت‌های الیور توییست و سندباد با خواندن متنی در قدردانی از همکارانش گفت: نزدیک به شصت سال است که در عرصه دوبله فعالیت می‌کنم، آمدن خیلی‌ها را دیدم و ماندن تعداد کمی از آن‌ها و البته ماندگاری تعداد انگشت‌شماری از آن‌همه آدم، همین مهم است ماندگار شدنی که مستلزم عشق، صبر زیاد و انجام کار با جون و دل و همه توان است.

این پیشکسوت گفت: خوشحالم کار را از کسانی یاد گرفتم که پی و خشت‌های اول این هنر را گذاشتند و چون خیلی کم سن و سال بودم علاوه بر کار درس و رسم زندگی را هم از همین عزیزان آموختم، بارها در مسیر زندگی سرآشیبی داشتم اما باتجربه‌هایی که از همکارانم آموختم موفق شدم سختی‌ها را پشت سر بگذارم، من به‌جرئت می‌توانم بگویم فرزند کار دوبله‌ام و امیدوارم خلف بوده باشم.

در ادامه منوچهر اسماعیلی، پیشکسوت هنر دوبله با اشاره به حضور چهره‌ها و صداهای ماندگار در این مراسم اظهار کرد: ناهید عزیز اگر نگوییم در آغوش ما، در کنار ما بزرگ شد. ریزنقش بود. با ما در کنار دوبله بزرگ شد و کار دوبله را بزرگ کرد و ما با او پرورش پیدا کردیم.

ابوالقاسم ناصری، مدیر تولید شبکه مستند سیما در ادامه مراسم گفت: ما کار مهمی نکردیم اساتید دوبله بر سر ما و شبکه مستند منت گذاشتند. دلیل حضور من در این جمع این است که همیشه در رونمایی قسمت‌های قبل این مجموعه مستند آقای سلیم غفوری، مدیر شبکه حضور داشتند و وظیفه خود می‌دانستند که از پیشکسوتان دوبله تقدیر کنند، اما امروز جلسه‌ای برای ایشان پیش آمد و نتوانست حضور پیدا کنند وظیفه‌دارم سلام ایشان ابلاغ و قدردان حضور شما در این جمع باشم.

ابوالفضل توکلی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «ستاره ناهید» نیز اظهار کرد: کار مستندسازی سختی خود را دارد. اما وقتی به این جمع می‌رسیم، انرژی می‌گیریم تا کار بعدی را تولید کنیم. خوشحالم که به این مراسم تشریف می‌آورید و مراسم ما را زینت می‌بخشید.

در پایان مراسم با حضور منوچهر اسماعیلی و مینو غزنوی از ناهید امیریان برای بیش تز نیم قرن فعالیت در هنر دوبله تقدیر و از مستند «ستاره ناهید» تولید جدید شبکه مستند که درباره این پیشکسوت هنر دوبله ساخته‌شده، رونمایی شد.