پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

"فرزاد موتمن" که سابقه موفقیت آمیزی در سینمای ایران به نام خود ثبت کرده و اکثریت دوستداران اهل فیلم همچنان وی را با فیلم "شب های روشن" یاد می کنند این روزها اثری نه چندان موفق را بر پرده سینما تجربه می کند.

بازگشت ناامید کننده آقای سوپراستار به سینماها/تصاویر

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  افکارنیوز، "فرزاد موتمن" که سابقه موفقیت آمیزی درسینمای ایران به نام خود ثبت کرده و اکثریت دوستداران اهل فیلم همچنان وی را با فیلم "شب های روشن" یاد می کنند این روزها اثری نه چندان موفق را بر پرده سینما تجربه می کند.

فیلم سینمایی "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" تازه ترین ساخته موتمن این روزها اکران خود در سینماهای ایران را آغاز کرده اما در شب های افتتاحیه فروش بسیار ضعیفی را برای خود به ثبت رسانده است. این فیلم نزدیک به پنج روز از اکران خود را پشت سر گذاشته و طی این روزها هنوز نتوانسته مخاطب را جذب کند.

این فیلم سینمایی از چهارشنبه هفته گذشته اکران خود را آغاز کرده و تاکنون تنها موفق به فروش 13 میلیون تومانی شده است. این مبلغ نشان می دهد فیلم موتمن تا اینجا کار حداکثر هزار مخاطب را برای خود دست و پا کرده است.

این رقم پایین و شکست اقتصادی این پروژه باعث شده تا این فیلم هم اکنون قعرنشین جدول فروش کلی سینمای ایران از ابتدای سال تاکنون باشد. جایگاهی که پیش از این در دستان فیلم هایی همچون "ناخواسته" و "راه رفتن روی سیم" بود.

این فیلم از لحاظ تعداد بازیگر و همچنین مطرح بودن این فهرست رتبه نسبتاً خوبی را داشته و از نام های بزرگی همچون فریبرز عرب نیا بهره می برد. اما جالب آنجا که تیم بازیگری هم نتوانسته برای او جایگاه درستی را در جدول مهیا کند.

فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، امیرحسین فتحی، عمار تفتی و شبنم فرشادجو از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی "آخرین بار کی سحر را دیدی" به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: صبح است. مادری سراسیمه وارد کلانتری می‌شود و به افسر نگهبان می‌گوید دختر جوانش سحر، دیشب به خانه بر‌نگشته است. این مضمون کلی روایتی است که تاکنون بارها در سینما تکرار شده و شاید همین روایت تکراری باعث شده تا مخاطب رغبتی به حضور در سینما نداشته باشد.

نکته جالب توجه آنجاست که ایده اولیه این فیلم می تواند در ژانر پلیسی و مرموز موفقیت های بسیاری را به دست آورد اما همه چیز در حد ایده می ماند. ایده ای که با سکانس های بی تعلیق، اضافی و کشدار به کلی نابود می شود. ایده ای که آنقدر درگیر کارگردانی نامطمئن شده در میانه های راه به طور کلی مسیر اصلی خود را گم می کند.

نکته جالب توجه در مورد آثار روی پرده امسال سینمای ایران می توان به شکست فاحش اکثر کارگردانانی اشاره کرد که معمولا برای امسال دو فیلم را راهی اکران کردند. "برزو نیک نژاد" یکی از همین نام ها است. وی که تجربه نسبتاً موفق لونه زنبور را با خود داشت شکست بزرگی را با فیلم "ناخواسته" تجربه کرد.

از نکات دیگر این فیلم می توان به بازگشت ناموفق و شکست "فریبرز عرب نیا" در گیشه اشاره کرد. این بازیگر سینما و تلویزیونپس از سالها به سینما بازگشته است. وی که زمانی چهره بفروشی در سینما محسوب می شد حالا دیگر مخاطب سینمایی نداشته و به نوعی کاملاً فراموش شده است.

موتمن این روزها با فیلم جدید خود با نام "سراسر شب" به دنبال حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است. فیلمی که الناز شاکردوست و امیر جعفری نقش های اصلی آن را ایفا می کنند و باید دید آیا می تواند تجربه ناکامی "آخرین بار کی سحر را دیدی" را از ذهن مخاطب پاک کند یا نه.