پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مومیایی چند هزار ساله هلندی در تهران!

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، درست در شامگاه روز یکشنبه، اول مهرماه 97، مجموعه آثار نمایشگاه (باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس) از کشور هلند، همراه با کارشناسان این موزه پس از فرود در تهران، تحت حفاظت ویژه به موزه‌ی ملی ایران منتقل شدند.

به گزارش ایرنا و بنا بر گفته‌ی جبرییل نوکنده، رییس کل موزه ملی ایران، این نمایشگاه پس از پایان چیدمان آثار، در تاریخ سه‌شنبه 10 مهرماه و با حضور مقام‌های عالی رتبه‌ی دو کشور ایران و هلند گشوده خواهد شد و تا 3 ماه در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

آثار این نمایشگاه شامل 331 ظرف سفالی و فلزی، ابزار سنگی و زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلوی نقاشی و سفال قرن‌های 19 و 20 و آثار دیگر است که در سه بخش باستان‌شناسی، سفال و نقاشی‌های این دو قرن هلند به نمایش در خواهند آمد.

موزه ملی ایران

موزه‌ی درنتس (Drents) در شهر آسن هلند واقع شده است و بیش از 160 سال قدمت دارد. در این موزه آثاری از دوره‌های پیش از تاریخ تا هنر معاصر هلند نگهداری و حفاظت می‌شوند.

موزه‌ی ملی، معروف به (موزه مادر ایران)، در سال گذشته و در راستای رونق بخشی به تبادلات نمایشگاهی بین‌المللی با موزه‌های مطرح دنیا، برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کرد که بازخورد بسیار مثبتی در میان مردم و مسئولان داشت و توانست جایگاه خودش را در میان اهالی هنر و شیفتگان آثار تاریخی و باستانی و ارزشمند پیدا کند.

بر همین اساس هم بود که نمایشگاه‌های مختلفی از جمله آثار باستانی ارمنستان در مهرماه سال 96 و آثاری متعلق به موزه لوور فرانسه در اسفند ماه 96 در موزه ملی برپا شد. لازم به ذکر است که به دلیل استقبال مردم از موزه لوور، برپایی آن تا اواسط تیرماه سال 97 تمدید شده بود.

منبع: ایرنا