استعدادهای اروپایی در چهل و ششمین مراسم سالانه اعطای جوایز امی بین المللی 2018 خوش درخشیدند، به طوری که دو هنرپیشه دانمارکی و آلمانی برنده بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد و زن این مراسم شدند.

برندگان جوایز امی 2018
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، «لارس میکلسن» ستاره دانمارکی جایزه بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد را از آن خود کرد و جایزه بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن به «آنا شود» از آلمان رسید.
استعدادهایی از کشورهای انگلیس، آلمان، اسپانیا، بلژیک و پرتغال جوایز مهم این مراسم را که در نیویورک برگزار شد، به خانه بردند.
در مجموع، یازده جایزه به هنرپیشگان و برنامه‌هایی از 10 کشور مختلف جهان اعطا شد.
میکلسن برای بازی در فیلم «تاختن بر فراز توفان» جایزه بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد را دریافت کرد و شولد برای بازی در فیلم «عطسه‌ها خوب می‌شوند»، برنده بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن شد.
در این مراسم، جایزه بهترین سریال درام به «سرقت پول» محصول کشور اسپانیا رسید و شبکه تلویزیونی بی بی سی جایزه بهترین مستند را به خاطر مستند «خداحافظ حلب» از آن خود کرد.
همچنین فیلم درام «مردی با پیراهن پرتغالی» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره امسال امی شد.
«صوفی ترنر لینگ» موفق شد در این مراسم جایزه مدیریت امی بین المللی را که از سوی آکادمی بین المللی علوم و هنر تلویزیون اهدا می‌شود، تصاحب کند و جایزه بنیانگذاران امی بین المللی به «گرگ برلانتی» تعلق یافت.
«صبح مظنون» در مراسم امی بین المللی 2018، برنده سریال کوتاه شد و جایزه برنامه بدون فیلم نامه به «آیا پیام را دریافت کردی؟» محصول کشور بلژیک اختصاص یافت.
جایزه امی یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است. این جایزه معادل جایزه سینمایی اسکار، جایزه تئاتر «تونی» وجایزه موسیقی «گرمی» است.
فراهنگ**9109**9053