پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در اینجا ما برحسب نظرات کاربران در صفحات مجازی و بررسی سایت های مختلف ده بانوی زیبای بازیگر سینمای ایران را گلچین کرده‌ایم.

به گزارش مثلث آنلاین همیشه فرش قرمز فیلم‌ها و جشنواره‌های مختلف محل بررسی جدیدترین مدها و لباس خانم های بازیگر سینماست.این قاعده در ایران نیز مستثنی نیست و همیشه دوربین عکاسان به دنبال ثبت استایل و پوشش جدید بازیگران زن است.زیبایی و جذابیت های بازیگران بسته به مد روز و سلایق طرفدارانشان بررسی می شود که در اینجا ما برحسب نظرات کاربران در صفحات مجازی و بررسی سایت های مختلف ده بانوی زیبای بازیگر سینمای ایران را گلچین کرده‌ایم.

10-الناز حبیبی

الناز حبیبی متولد بیست و یکم مرداد ماه ۱۳۶۸ در شهر تهران است. الناز حبیبی در سن کم وارد عرصه بازیگری شده است. در دوران تحصیل در کلاس پنجم ابتدایی برای بازی در فیلم دفترچه خاطرات انتخاب می شود. برای شروع بازیگری با حمایت پدرش روبرو شده است و پس از کسب اجازه از پدرش در سن ۱۱ سالکی اولین کار هنری خود را تجربه می کند.

9- آزاده صمدی

آزاده صمدی (زاده ۱۷ دی ۱۳۵۷ در لاهیجان) بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی است. صمدی با بازی در مجموعه تلویزیونی راه بی‌پایان به شهرت رسید. آزاده صمدی پس از گذراندن دوره کارشناسی تئاتر در دانشگاه سوره، دوره کلاس‌های بازیگری کارنامه (با مدیریت پرویز پرستویی) گذراند.

8- لاله مرزبان

لاله مرزبان بازیگر جوان سینما و تلویزیون متولد 29 دی ماه سال 1372 می باشد وی فارغ التحصیل لیسانس رشته حسابداری می باشد.

7-  الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در ۷ تیر ۱۳۶۳ در محله پاسداران تهران در یک خانواده ۵ نفری متولد شد و اکنون 34 ساله است. وی فارغ التحصیل تئاتر از دانشگاه تهران است و علاوه بر بازیگری در طراحی صحنه و لباس و عکاسی فعالیت دارد الناز شاکردوست فرزند دوم خانواده است و یک خواهر کوچکتر و یک برادر بزرگتر از خودش دارد.

6- ترانه علیدوستی

در 22 دی ماه 1362 در تهران به دنیا آمد. ترانه فرزند حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال میباشد. دارای مدرک بازیگری دیپلم عکاسی است و دوره بازیگری را در کلاسهای آزاد بازیگری زیر نظرحسین محجوب، امین تارخ، آتیلا پسیانی و مهدی فتحی گذرانده است. ترانه علیدوستی ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد.

5 - بهنوش طباطبایی

بازیگر جوان و نام آشنای تلویزیون و سینمای کشورمان متولد اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ در تهران و دارای لیسانس مهندسی کامپیوتر است.او با گذراندن یک دوره کلاس بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بازیگر شد. در سال ۱۳۸۹ با مهدی پاکدل بازیگر جوان و خوب کشورمان ازدواج کرد و متاسفانه در سال ۱۳۹۵ خبر جدایی این دو بازیگر منتشر شد.

4- سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی متولد 16 مهر ماه 1358 در تهران، بازیگر است. فعالیت خود را از اوخره دهه 70 با تئاترهای دانشجویی کارش را شروع کرد.

شروع حرفه ای در تئانر هم در سال 79 و 80 بود که از همین عرصه به فیلم فرزند صبح در سال 1383 معرفی شد و اولین حضور سینمایی خود را تجربه کرد، سپس با سریال کتابفروشی هدهد مرضیه برومند در سال 1386 نیز وارد قاب تلویزیون شد

3- نیکی کریمی

نیکی کریمی، در 19 آبان ماه سال 1350 خورشیدی در شهر تهران متولد شد. نیکی کریمی نخستین بار بازیگری را در دوران دبستان و در مدرسه تجربه کرد و به میزانی در این کار استعداد داشت که تصمیم گرفت به طور حرفه ای وارد دنیای بازیگری شود. اولین فیلم سینمایی که نیکی کریمی بر عهده گرفت به سال 1368 بر می گردد، جایی که وی با بازی در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری، به دنیای بازیگری وارد شد. یک سال بعد اولین نقش پررنگ خود در فیلم های سینمایی را تجربه کرد و این بار به کارگردانی بهروز افخمی، در فیلم عروس به ایفای نقش پرداخت.

2- طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران می باشد و 34 سال سن دارد.

تحصیلات : طباطبایی دارای مدرک لیسانس کارگردانی تاتر است. وی یک دوره بازیگری را در آموزشگاه آزاد هیوا گذرانده است.

طناز طباطبائی فعالیت بازیگری خود را در تلویزیون از سال 1380 با حضور در سریال تلویزیونی جوانی ساخته سعید سلطانی آغاز نمود. و در سال 83 با حضور در فیلم سینمایی دیشب باباتو دیدم آیدا فعالیت خود را در سینما آغاز نمود.

1- مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی متولد 25 مهرماه 1349 در شهر تهران است و سال ها پیش ازدواج ناموفقی با بابک ریاحی پور داشته و یک فرزند دختر دارد. مهتاب کرامتی از همان دوران کودکی کار کرده و اولین درآمد او در سن 15 سالگی بود ک مراقب کنکور بود. او وقتی دانشجو بود به صورت خصوصی تدریس می کرد و در آزمایشگاه دانشگاه هم مشغول بود . اکنون علاوه بر بازیگری کار طراحی لباس هم می کند. او همچنین سال هاست سفیر صلح یونیسف در ایران است.