در حالی‌که اعضای تیم ملی وزنه‌برداری حدود یک ماه پیش برای دریافت ویزای آمریکا به منظور حضور در مسابقات جهانی به دُبی رفته بودند، اما حالا خبر می‌رسد که اشکالی در روند صدور ویزای رستمی بوجود آمده است.

پشت پرده عدم صدور ویزای آمریکا برای کیانوش رستمی/ پای پناهندگی در میان است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس ، بعد از المپیک 2016 ریو رستمی برای درخواست ویزا و سفر به ینگه دنیا به یکی از سفارت‌های آمریکا مراجعه می‌کند، اما بنا بر دلایلی این درخواست رد می‌شود و با آن موافقت نمی‌شود.

حالا بعد از گذشت حدود یک سال از آن ماجرا رستمی برای دریافت ویزا به منظور حضور در مسابقات جهانی آمریکا همراه با سایر ملی‌پوشان به سفارت آمریکا مراجعه می‌کند؛ در حالی‌که همه چیز مثبت و عادی به نظر می‌رسید بعد از گذشت حدود یک ماه خبر رسیده که سفارت آمریکا درخواست انجام مصاحبه مجدد، ظاهرا به علت نقص مدارک و بررسی مجدد مدارک او و برادرش را داده است تا یک بار دیگر به سفارت این کشور بروند.

به نظر می‌رسد رستمی و برادرش نتوانسته بودند اعتمادسازی لازم را در این خصوص انجام دهند و دغدغه اصلی‌ آمریکایی‌ها (با توجه به پرونده قبلی این ورزشکار) نگرانی از عدم بازگشت این دو نفر بعد از پایان مسابقات جهانی به ایران است که باید تضمین‌های لازم را در این خصوص بدهند.

باید دید آیا این مشکلی که اکنون برای رستمی بوجود آمده است، بدلیل اقدامی بوده که سال گذشته و رد درخواست او انجام شده است یا خیر که در آینده نزدیک ابعاد جدیدی از این موضوع مشخص خواهد شد.

به گزارش فارس، البته ذکر این نکته لازم و ضروری است که استفاده از لفظ صدور یا عدم صدور ویزا برای اعضای تیم کشورمان نمی‌تواند درست باشد بلکه پرونده تمام اعضای تیم ایران در سفارت آمریکا در دُبی در حال بررسی است و تا زمانی‌که تمام مراحل این بررسی‌ها به اتمام نرسد، نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد. درخواست‌ها برای مصاحبه مجدد و تمکیل مدارک نیز در همین راستا است تا تائیدیه نهایی برای صدور یا عدم صدور ویزا مشخص شود.