باشگاه پرسپولیس صدور مجوز حرفه ای این باشگاه را قطعی دانست و احتمال تعلیق این مجوز را بی اساس عنوان کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

باشگاه های پرسپولیس و استقلال بالاخره توانست جواز حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را از کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران، دریافت کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که انتقاداتی درباره مماشات فدراسیون با سرخابی های پایتخت برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به گوش می رسد.

پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این موضوع گفت: اتفاقا حساسیت هایی که این دوره توسط فدراسیون فوتبال صورت گرفت بسیار زیاد بود. کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا روی کار آنها نظارت ویژه ای دارد. در چنین شرایطی، طبیعی است که مسئولان فدراسیون با وجود همکاری همه جانبه ای که داشتند سختگیری های زیادی را هم انجام دهند و ضمانت هایی را نیز در همین راستا دریافت کنند.

وی درباره احتمال لغو این مجوز اعلام کرد: پرونده هایی نظیر بنگستون و باشگاه لس آنجلسی را اعلام کرده اند که از باشگاه، شاکی هستند. واقعیت این است که ما در جریان این موضوع نیستیم. ضمن اینکه اگر قرار بر صدور حکم از سوی کمیته انضباطی فیفا باشد ربطی به مجوز فعلی ندارد. این مجوز هر سال بررسی می شود و تنها مختص مسائل مالی هم نیست.

خمارلو در ادامه تصریح کرد: نمی خواهیم مدیران قبلی را که بدهی های وحشتناکی را برای باشگاه پرسپولیس به وجود آوردند را مقصر این موضوع بدانیم. سیستم باشگاهداری تیم هایی نظیر پرسپولیس باید به گونه ای باشد که مشکلات مالی اینچنینی به وجود نیاید.به طور مثال بدهی کلانی که بابت مانوئل ژوزه برایمان به وجود آمد کمر باشگاه را شکاند! اگر این بدهی نبود به راحتی می توانستیم بالای 50 درصد از پول قراردادهای بازیکنان را پرداخت کنیم.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره احتمال تعلیق حکم محرومیت این باشگاه توسط دادگاه بین المللی ورزش از حضور در دو پنجره نقل و انتقالاتی گفت: این موضوع را همچنان پیگیر هستیم و نمی دانیم چه زمانی دادگاه بین المللی ورزش جوابیه خود را اعلام می کند. امیدوار به بخشش هستیم اما تا زمانی که دادگاه CAS اعلام نظر نکند نمی توانیم اظهار نظر کنیم.