یک روزنامه در گزارشی از سرمربی ایتالیا به شدت انتقاد کرده و دلیل اصلی حذف ایتالیا در بازی‌ پلی‌آف و نرسیدن به جام جهانی را تاکتیک‎های این مربی دانسته است.

مقصران ناکامی ایتالیا در رسیدن به جام‌جهانی/ «ونتورا» نفر اول است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین «گاتزتا» در گزارشی به عدم صعود تیم ملی فوتبال ایتالیا به جام جهانی روسیه واکنش نشان داده و از ونتورا به عنوان اصلی‎ترین فردی که باید به خاطر این اتفاق سرزنش شود، یاد کرده است.

برای اولین بار از سال 1958 ایتالیا در جام جهانی حاضر نیست. قبل از پرداختن به مشکلات ایتالیا و داستان بازماندن از جام جهانی، ابتدا باید از تیم ملی سوئد تمجید کرد که بدون زلاتان منقلب شده و با سازماندهی خاص و برنامه‎ریزی مناسب توانست ایتالیا را حذف کند.

اما با همه این‌ها ایتالیا برای اولین بار بعد از 60 سال در جام جهانی حضر نیست و تنها کسی که باید برای این فاجعه سرزنش شود جان پیرو ونتورا، سرمربی تیم است.

اظهار نظرهای خنده‌دار او که گفته بود حضور بازیکن خارجی در سری آ باعث می‏شود بازیکنان ایتالیایی رشد نکنند و فریادهایی که به خاطر خطا کردن متیو دارمیان بر سر او می‏‌کشید و ... را فراموش کنید. واقعیت این است که حضور او در کنار زمین برای تیم ملی ایتالیا از همان ابتدا مثل یک شکست بود.

او تیم موفق آنتونیو کونته را تحویل گرفت و همان طور که در سطح باشگاهی دستاوردی بزرگ در کارنامه‎اش نداشته، در تیم ملی هم با یک فاجعه خداحافظی می‎کند. بازیکنان تیم همان بازیکنانی هستند که عمدتا در تیم‎های باشگاهی‎شان عملکردی قابل قبول داشتند و شاید غیر از ونتورا هر فرد دیگری مربی می‎شد همین بازیکنان را انتخاب می‏کرد. هیچ یک هم اشتباهی تعیین کننده که منجر به کسب این نتایج شود نداشتند. پس واضح است که مشکل از مربی و تاکتیک‎هایش بوده است.