فدراسیون فوتبال ایران جایزه بهترین فدراسیون و علی اصغر حسن‌زاده بهترین فوتسالیست آسیا را به خود اختصاص دادند. مهاجمی هم که نقش زیادی در حذف پرسپولیس داشت، بهترین بازیکن آسیا شد.

انتخابات بهترین‌های آسیا/ فدراسیون فوتبال ایران جایزه بهترین فدراسیون 
و علی اصغر حسن‌زاده بهترین فوتسالیست آسیا را به خود اختصاص دادند+عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مراسم انتخاب و معرفی بهترین های سال فوتبال آسیا بعدازظهر امروز به وقت تهران در بانکوک تایلند برگزار شد و فدراسیون فوتبال ایران توانست عنوان بهترین فدراسیون در بخش الهام بخشی و علی اصغر حسن زاده بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند. اسامی برندگان عنوان بهترین های آسیا به این ترتیب است:

جایزه رویایی در سال ۲۰۱۷

فدراسیون فوتبال ژاپن در رقابت با فدراسیون چین و سنگاپور این عنوان را از آن خود کرد.

جایزه بهترین فدراسیون در سال ۲۰۱۷

در بخش جاه طلبی

افغانستان توانست در رقابت با گوام این عنوان را از آن خود کند.

در بخش توسعه

فدراسیون فوتبال ویتنام در رقابت با لبنان و تاجیکستان این عنوان را به دست آورد.

در بخش الهام بخش

فدراسیون فوتبال ایران جلوتر از ژاپن و کره جنوبی این عنوان را از آن خود کرد. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد. 

جایزه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا

در بخش توسعه

فدراسیون فوتبال سنگاپور که در کنار ویتنام و هنگ کنگ نامزد شده بود، این عنوان را از آن خود کرد. 

در بخش الهام بخشی

در این بخش فدراسیون ایران، استرالیا و چین نامزد شده بودند ولی در نهایت فدراسیون فوتبال چین این عنوان را به دست آورد. 

در بخش جاه طلبی

فدراسیون فوتبال بوتان از سوی afc این عنوان را از آن خود کرد.

جایزه بهترین مربی زن

گوا هنگ از چین، آساکو تاکاکورا از ژاپن و لتکیا باوتیستا از فیلیپین نامزدهای این بخش بودند که مربی ژاپنی توانست بالاتر از دو نامزد دیگر، این عنوان را به دست بیاورد. 

جایزه بهترین مربی مرد

تاکافومی هوری از ژاپن این عنوان را به دست آورد. علی کفاشیان عضو ایرانی کنفدراسیون آسیا این جایزه را به مربی ژاپنی اهدا کرد.

بعد از اهدای جایزه بهترین مربی مرد سال آسیا، اسامی تیم های آسیایی صعود کننده به جام جهانی اعلام و به صورت مختصر درباره نحوه صعود و حضورشان در جام های جهانی صحبت شد. در این بخش، گل مهدی طارمی به ازبکستان و شادی گل سردار آزمون برای کلیپ ایران در نظر گرفته شده بود. سپس جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان روسای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی سِن آمدند و به پنج تیم صعود کننده به جام جهانی، یادبودهایی اهدا شد. مهدی تاج نماینده ایران در این بخش بود و این یادبود را دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیکن فوتسال مردان

علی اصغر حسن زاده از ایران برای سومین بار این عنوان را به دست آورد. توحید لطفی از ایران و جیراوات سورنویچیان از تایلند رقبای اصغر حسن زاده در این بخش بودند.

جایزه بهترین بازیکن فوتبال زنان

سامانتا کِر از استرالیا در رقابت با سونگ هیانگ از کره شمالی و کوماگائی ساکی از ژاپن جایزه بهترین بازیکن فوتبال زنان را از آن خود کرد. 

جایزه بهترین بازیکن فوتبال مردان

عمر خربین از سوریه، عمر عبدالرحمان از امارات و وو لی از چین سه نامزد دریافت این جایزه بودند که AFC این جایزه را به عمر خربین اهدا کرد. عمر خربین مهاجم سوری تیم الهلال عربستان بود که توانست عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا را هم با ۱۰ گل از آن خود کند. وی موفق شد در این بازی ها ۵ گل به پرسپولیس بزند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین برای عناوین بهترین بازیکن جوان آسیا، بهترین بازیکن آسیایی شاغل در لیگ های قاره و بهترین بازیکن جوان دختر، به ترتیب لی سئونگ وو از کره جنوبی، سون هیون مین بازیکن کره ای تاتنهام و سانگ هیانگ سیم از کره شمالی را انتخاب کرد. طاها شریعتی بازیکن جوان ایران در رقابت با بازیکن کره ای نتوانست عنوان جوانترین بازیکن سال آسیا را به دست بیاورد. 


منبع/ مهر