کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به تجزیه و تحلیل قرعه پنج تیم آسیایی حاضر از این کنفدراسیون در جام جهانی 2018 روسیه پرداخت.

واکنش AFC به قرعه تیم های آسیایی در جام جهانی/ ایران امیدوار به صعود از مرحله گروهی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین سایت AFC در گزارشی نوشت: بعد از حضور تاریخی پنج تیم از قاره آسیا در جام جهانی 2018 روسیه، با برگزاری مراسم قرعه کشی در کاخ کرملین، تیم های آسیایی حریفان خود را شناختند.
ایران که بالاترین رده را در بین تیم های آسیایی داشت، در گروه دوم با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش هم گروه شد. این در حالی است که ژاپن با لهستان، سنگال و کلمبیا در گروه هشتم هم گروه شده است.
کره جنوبی که نهمین حضور متوالی خود را در جام جهانی تجربه می کند، با تیم های آلمان، مکزیک و سوئد در گروه پنجم هم گروه است.
عربستان سعودی که بعد از جام جهانی 2006 آلمان بار دیگر به جام جهانی صعود کرده است، با روسیه میزبان، مصر و اروگوئه در گروه اول قرار گرفته است و باید دیدار افتتاحیه را برابر روسیه میزبان برگزار کند.
استرالیا که بعد از موفقیت در دیدارهای پلی آف به جام جهانی رسید، در گروه سوم با فرانسه، پرو و دانمارک هم گروه شده است.
نمایندگان آسیا بعد از موفقیت در مرحله انتخابی، هم اکنون در تلاش هستند تا به بهترین نتیجه در جام جهانی دست یابند.
ایران بدنبال آن است تا برای اولین بار از مرحله گروهی در مسابقات جام جهانی به دور بعد صعود کند. این تیم در جام های جهانی گذشته نتوانسته است تا به این موفقیت دست یابد.
کره جنوبی که سابقه صعود تا مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2002 را نیز دارد، تاکنون بهترین عملکرد را در بین تیم های آسیایی در جام جهانی داشته است.
ژاپن تاکنون دو بار در جام های جهانی 2002 و 2010 از مرحله گروهی صعود کرده و به مرحله یک شانزدهم راه یافته است.
عربستان سعودی بهترین عملکرد را در جام جهانی 1994 داشت که به مرحله یک شانزدهم صعود کرد.
استرالیا نیز که برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کرده، امیدوار است تا نتایج بهتری را نسبت به دفعات گذشته کسب کند. این تیم در جام جهانی 2006 آلمان به جمع 16 تیم برتر راه یافت.
منیع/ ایرنا