سایت ایتالیایی به بررسی و آنالیز تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه پرداخته است.

گزارش سایت ایتالیایی از کی‌روش و تیم ملی غیرقابل پیش‌بینی ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین و به نقل از سایت ایتالیایی «توتو مرکاتو وب»، تیم ملی فوتبال ایران دومین (به غیر از روسیه میزبان) تیمی بود که جواز حضور در جام جهانی 2018 روسیه را دریافت کرد، تیمی که توسط کارلوس کی‌روش هدایت می‌شود. ایران در ماه ژوئن بود که پس از برزیل بلیت سفر به روسیه را پس از قطعی کردن صعودش به جام جهانی با صدرنشینی در گروه A از دور سوم از مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا گرفت. ایران در راه رسیدن به روسیه و در مرحله پایانی جام جهانی 2018 موفق به کسب 6 برد و 4 تساوی شد که تساوی‌های این تیم هم مقابل کره جنوبی، سوریه، ازبکستان و قطر رقم خورد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی این تیم دستیار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد بوده و در فصل 04-2003 هم به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد. یک فرصت غیرقابل پیش‌بینی در رئال مادرید که فصلی مملو از شکست را برای وی رقم زد و با وجود اینکه کی‌روش بازیکنانی نظیر زیدان، رونالدو، فیگو و بکام را در این تیم در اختیار داشت، کهکشانی‌ها در رده چهارم در آن فصل لالیگا به کار خود پایان دادند. زمانی که کی‌روش هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده گرفت، تیم تحت‌هدایت وی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2010 از دور رقابت‌ها کنار رفت و این سرآغازی برای شروع فاجعه‌آمیز این تیم در مرحله انتخابی یورو 2012 بود. او با تیم ملی ایران هم موفق به کسب جام نشده است و پس از اینکه ایران را به جام جهانی 2014 برزیل رساند، تنها موفق شد ایران را تا مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برساند.

ستاره تیم ملی ایران سردار آزمون است، بازیکنی که به طور نامناسب او را مسی ایرانی خوانده‌اند. آزمون از جوانی در لیگ روسیه بازی می‌کند و در سال 2013 اولین بازی رسمی‌اش را برای روبین کازان انجام داد و سپس به مدت دو فصل به عضویت تیم روستوف درآمد. با وجود اینکه او تا کنون 22 گل برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده و بازیکنی الهام‌بخش به شمار می‌رود، اما هنوز با علی دایی، رکورددار گلزنی تمامی ادوار تاریخ فوتبال که 109 گل زده است، خیلی فاصله دارد.

سورپرایز احتمالی تیم ملی فوتبال ایران، علیرضا جهانبخش خواهد بود، بازیکنی که در شمال ایران به دنیا آمد و پس از بازی در زمین‌های خاکی به آکادمی فوتبال داماش گیلان پیوست. اولین بازی جهانبخش که نامی پیچیده دارد در لیگ ایران در سن 17 سالگی رقم خورد، بازیکنی که ضرباتی ساده و تأثیرگذار به توپ می‌زند. جهانبخش در تابستان 2013 از همان داماش گیلان راهی تیم اِن‌ای‌سی نایمخن هلند شد و دو سال بعد هم به تیم AZ آلکمار پیوست، تیمی که همچنان عضو آن است. علیرضا بازیکنی سریع است و در جلوی دروازه هم بازیکنی موثر است. او در فصل جاری اردویژه هلند 4 گل به ثمر رسانده و 8 پاس گل هم داده است. جهانبخش از زمانی که در تاریخ 15 اکتبر 2013 اولین بازی ملی‌اش را برای تیم ملی ایران انجام داد تا کنون 32 بازی ملی انجام داده و 3 گل هم به ثمر رسانده است.

ترکیب احتمالی ایران در جام جهانی 2018 (1-3-2-4): علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، وحید امیری، سردار آزمون.