تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان با شکست در ضربات پنالتی، از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

پرسپولیس و تراکتور حذف شدند/ پنالتی‌ و هوای آلوده  دشمن سرخپوشان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم صنعت نفت آبادان رفت که بازی در 90 دقیقه وقت قانونی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. در وقت‌های اضافه نیز گلی به ثمر نرسید تا برنده این بازی با ضربات پنالتی تعیین شود که در نهایت تیم نفت آبادان با نتیجه 5 بر 4 در ضربات پنالتی و در مجموع 6بر 5 به پیروزی رسید و به نیمه نهایی صعود کرد.

تیم فوتبال نفت آبادان با این پیروزی به جمع 4 تیم برتر جام حذفی صعود کرد. اکنون منتظر قرعه کشی نیمه نهایی هستند تا حریفشان را شناسایی کنند. قرعه کشی فردا بعد از بازی استقلال و ایرانجوان در ورزشگاه آزادی انجام می شود

داور: اشکان خورشیدی

کمک داوران: علیرضا ایلدورم، هادی طوسی

کارت زرد: کمال کامیابی نیا، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده، سیدجلال حسینی از پرسپولیس، مسعود ابراهیم‌زاده ، آگستو سزار ، نوشی صوفیانی و مگنو باتیستا از صنعت نفت آبادان

کارت قرمز:-

گل: فرشاد احمدزاده( دقیقه ۲۷) برای پرسپولیس، علی عبدالله زاده (دقیقه46 ) برای نفت آبادان

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان( از دقیقه 67 بشار رسن)، فرشاد احمدزاده( از دقیقه 69 سیامک نعمتی)، گادوین منشا و علی علیپور.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب تیم صنعت نفت آبادان:

داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، علی عبداله‌زاده، حسین بغلانی، مسعود ابراهیم‌زاده، حسین ساکی( از دقیقه 87 رضا جبیره)، کرار جاسم( از دقیقه 81 طالب ریکانی)، آگوستو سزار، مگنو باتیستا، محمدامین درویشی( از دقیقه 97 محمد زبیر نیک نفس) و لوسیانو پریرا

سرمربی: فراز کمالوند

پنالتی زنان پرسپولیس: گادوین منشا(پنالتی را به بیرون زد.)، حسین ماهینی،بشار رسن، محمد انصاری، علی علیپور( ضربه اش به تیرک دروازه خورد.)، محسن ربیع‌خواه،سیامک نعمتی( ضربه پنالتی به تیرک دروازه خورد.)

پنالتی زنان نفت آبادان: حسین بغلانی( بیرانوند ضربه را مهار کرد.)، مسعود ابراهیم‌زاده، زبیر نیک نفس( ضربه چیپ او به زیر طاق خورد و بازگشت و توپ گل نشد.)، شیمبا، طالب ریکانی،آگستو سزار، مگنو باتیستا

شرح بازی:

دقیقه ۲۱: منشا یک فرصت ایده آل گلزنی را از دست داد و شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه نفت به اوت رفت.

دقیقه ۲۴: کمک داور برای صنعت نفت یک ضربه کاشته اعلام کرد که این مساله باعث اعتراض سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده به داور شد و در نهایت ضربه کاشته را جاسم کرار زد که بیرانوند به راحتی توپ را مهار کرد.

گل اول پرسپولیس دقیقه ۲۷: ارسال بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه به فرشاد احمدزاده رسید و او هم با یک ضربه سر توانست توپ را از میان پاهای دروازه‌بان نفت عبور بدهد و گل اول تیم پرسپولیس را به ثمر برساند.

دقیقه ۴۴: منشا در محوطه جریمه صاحب توپ و یک موقعیت خوب گلزنی شد که با یک شوت بی دقت نتوانست دروازه نفت را باز کند.

دقیقه ۴۵: برخورد محسن مسلمان با بازیکن نفت آبادان باعث مصدومیت این بازیکن شد.

دقیقه ۱+۴۵: ضربه کرنر جاسم کرار را بیرانوند با مشت دور کرد. در این صحنه هم فرشاد احمد زاده از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد.

نیمه دوم:

گل مساوی نفت آبادان دقیقه ۴۶: ضربه کرنر صنعت نفت را جاسم کرار روی دروازه ارسال کرد که با ضربه سر علی عبداله زاده گل مساوی نفت به ثمر رسید.

دقیقه ۴۷: ضربه سر کامیابی‌نیا را دروازه‌بان نفت راهی کرنر کرد و این کرنر هم حاصلی برای پرسپولیس نداشت.

دقیقه ۵۰: کمال کامیابی‌نیا یک فرصت ایده آل گلزنی را از دست داد و توپ را در دو قدمی دروازه نتوانست تبدیل به گل کند وتوپ راهی کرنر شد. این اولین کرنر سرخپوشان در این بازی بود که در نهایت توپ به سیدجلال حسینی رسید و شوت او هم بعد از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد و این کرنر حاصلی برای سرخپوشان نداشت.

دقیقه ۵۹: ضربه کاشته کرار را مدافعان پرسپولیس برگشت دادند.

دقیقه ۶۰: ضربه کاشته کرار را بیرانوند دفع کرد. پرسپولیس تا این دقیقه مرتکب 17 خطا شد درحالیکه نفت آبادان فقط 7 خطا انجام داد.

دقیقه ۶۴: شوت مگنو باتیستا با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به اوت رفت ولی بعد از این صحنه بازیکنان پرسپولیس به داور معترض شدند و معتقد بودن که داور خطای بازیکن نفت را ندیده است داور هم در این صحنه دو کارت زرد پیاپی به بازیکنان پرسپولیس نشان داد.

دقیقه ۷۸: امین درویشی بازیکن نفت آبادان از میانه زمین پا به توپ از کمند مدافعان پرسپولیس فرار کرد و در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت که شوت او را دروازه‌بان پرسپولیس مهار کرد.

دقیقه ۸۲: ضربه سر منشا را دروازه‌بان نفت به خوبی مهار کرد.

وقت اضافه اول:

دقیقه ۹۳: شوت کامیابی‌نیا از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه نفت راهی اوت شد.

دقیقه ۹۴: بشار رسن در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت او از بالای دروازه نفت راهی اوت شد.

دقیقه ۱۰۰: منشا صاحب یک موقعیت گلزنی شد که در نهایت دروازه بان نفت توپ را مهار کرد و در این صحنه داور به اشتباه ابتدا به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد و سپس با مشورت با کمکش پنالتی را پس گرفت و داور هم به بازیکنان نفت گفت که اشتباهی پنالتی گرفته بود!

دقیقه ۱۰۴: شوت منشا از داخل محوطه جریمه با اختلاف زیادی از بالای دروازه نفت به اوت رفت.

وقت اضافه دوم:

دقیقه ۱۱۴: ارسال بازیکنان پرسپولیس را دروازه‌بان تیم نفت به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۱۱۵: شوت سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه نفت راهی اوت شد.

دقیقه ۱۱۸: شوت کامیابی‌نیا از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه نفت راهی اوت شد.

دقیقه ۱۱۹: شوت آگستو سزار از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

دیدار حساس دو تیم تراکتورسازی و استقلال خوزستان که در اهواز انجام شد، در طول ۱۲۰ دقیقه همه چیز داشت به جز گل تا سرنوشت این بازی در ضربات پنالتی تعیین شود. 

در این بازی فرزاد حاتمی مهاجم تراکتورسازی در دقیقه ۹۳ به دلیل خطای آشکار روی محمد امین آرام طبع با کارت مستقیم قرمز داور زمین مسابقه را ترک کرد تا تراکتورسازی در وقتهای اضافه را با یک بازیکن کمتر دنبال کند.

حساس ترین صحنه این بازی در دقیقه ۱۱۶ اتفاق افتاد که اشتباه ابوالفضل علایی مدافع استقلال خوزستان تراکتورسازی را صاحب یک ضربه پنالتی کرد و محمد ایرانپوریان بهترین پنالتی زن تیم تراکتورسازی پشت این توپ قرار گرفت و در دوئل رو در رو با وحید شیخ ویسی دروازه بان استقلال خوزستان مغلوب شد تا قفل دروازه ها همچنان بسته بماند.

سه دقیقه بعد از آن برخورد توپ به دست مدافع تراکتورسازی در محوطه جریمه از نظر خوزستانی ها پنالتی بود اما از نظر داور نه و بازی صفر-صفر ادامه پیدا کرد.

سرانجام این بازی پر حادثه بدون گل پایان یافت و دو تیم به ضیافت پنالتی ها رفتند. 

در نهایت این تیم استقلال خوزستان بود که در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳  به پیروزی رسید و به جمع ۴ تیم مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.