جدال لیورپول میزبان و منچسترسیتی مقتدر در هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس پیچیدگی‌های خاصی دارد.

لیگ برتر| لیورپول - منچسترسیتی؛ معبد آنفیلد در انتظار آتش‌بازی علیه پادشاه لیگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 لیورپول به عنوان تیمی که در 14 بازی اخیر خانگی لیگی شکست نخورده، گزینه خوبی برای پایان دادن به روند شکست‌ناپذیری منچسترسیتی، صدرنشین مقتدر فصل جاری لیگ برتر انگلیس در بازی ساعت 19:30 امشب (یکشنبه) است اما این ادعا با روند 2 تیم و مقایسه رقبا، تطابقی ندارد.

منچسترسیتی در مسیر طوفانی نیم‌فصل اول با 5 گل لیورپول را در هم کوبید و تا اینجا تنها 4 امتیاز از دست داده است. در سوی مقابل، قرمزهای آنفیلد لابلای بردهای پرگل و درخشش صلاح، تساوی‌ها و شکست‌های بدموقعی داشته‌اند و همین عامل باعث حضورشان در رده چهارم و اختلاف 18 امتیازی با صدرنشین شده است.

اولین بازی بدون کوتینیو، اولین بازی لیگ با فن‌دایک

اولین بازی پس از خروج کوتینیو به مقصد بارسلونا با نخستین بازی لیگی با حضور فن‌دایک، گران‌ترین مدافع تاریخ برای لیورپول همراه خواهد شد.کلوپ با بهبود مصدومیت صلاح و حضور بهترین گلزنش در این بازی ورزشگاه آنفیلد، نگرانی خاصی ندارد اما حتی شاید قدرت گلزنی ستاره مصری هم برای متوقف کردن تیمی که با 15 امتیاز نسبت به تیم دوم در صدر است و در 30 بازی گذشته لیگی شکست نخورده، کافی نباشد. برای لیورپول کابوسی بزرگتر از آگوئروی آرژانتینی وجود ندارد. او هر چند در 5 بازی اخیر 2 تیم در آنفیلد گلی نزده اما هنوز با 6 گل در 11 رویارویی، بیش از هر یک از هم‌تیمی‌هایش تور دروازه تیم قرمزپوش را لرزانده است.

غایبان بازی

استوریج، هندرسون و مورنو، کماکان مصدوم هستند و نمی‌توانند لیورپول را همراهی کنند. کلاین هم در خط دفاع، دست میزبان را خالی می‌گذارد. منچسترسیتی هم ژسوس را تا 2 هفته دیگر به دلیل مصدومیت زانو در اختیار ندارد. مندی و کمپانی دیگر مصدومان بلندمدت سیتی را تشکیل می‌دهند.

نکات آماری

*لیورپول با دریافت تنها 4 گل در 13 بازی اخیر خانگی در لیگ برتر، 9 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خودش در آنفیلد شده‌ است.

*لیورپول از دسامبر 2016 تا به حال در 4 بازی متوالی پیروز نشده و جالب اینکه در آن بازه زمانی، چهارمین پیروزی پی در پی آن‌ها مقابل همین منچسترسیتی شکل گرفت.

*هیچ یک از مربیان دنیا به اندازه کلوپ و مورینیو، گواردیولا را شکست نداده‌اند. کلوپ 4 بار مچ نابغه دنیای مربیگری را خوابانده‌ است.

*از زمان مربیگری کلوپ در لیورپول، هیچ تیمی به اندازه قرمزهای آنفیلد در جدال با 6 تیم بالای جدول امتیاز نگرفته است. این تیم39 امتیاز گرفته، 9 بار پیروز شده، فقط 3 بار باخته و بیش‌ترین گل (40 گل زده) را به ثمر رسانده است.

*صلاح مصری در 21 بازی اول خودش برای لیورپول با 17 گل و 5 پاس گل در 22 گل باشگاه نقش داشته و در تاریخ لیگ برتر انگلیس تنها 2 بازیکن به نام‌های اندی کول از نیوکاسل و دوایت یورک از منچستریونایتد بیش از او در 21 بازی اول خودشان برای تیم‌هایشان در گل‌های باشگاه‌های خود نقش داشتند.

لیگ برتر| لیورپول - منچسترسیتی؛ معبد آنفیلد در انتظار آتش‌بازی علیه پادشاه لیگ

رویارویی‌های قبلی

در 207 بازی قبلی، لیورپول با 101 برد اوضاع به مراتب بهتری دارد.52 بازی مساوی شده و در این بین تنها 54 بار منچسترسیتی دومین تیم پرافتخار انگلیس را شکست داده است.

ترکیب احتمالی

لیورپول: مینیوله، فن‌دایک، رابرتسون، متیپ، گومز، فینالدوم، جان، مانه، لالانا، فرمینو و صلاح

منچسترسیتی: ادرسون، استونز، اوتامندی، دلف، واکر، دی‌بروین، فرناندینیو، سیلوا، سانه، آگوئرو و استرلینگ