سه هفته قبل از شروع المپیک زمستانی پیونگ یانگ، در یک نمایشگاه علمی، یک پیش‌نمایش مجازی از بازی‌های المپیک در اختیار عموم قرار گرفت.

کره جنوبی نسل بعدی فناوری‌های مورد استفاده در المپیک را رونمایی کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، در روز نوزدهم ژانویه بازدیدکنندگان موزه ملی علوم واقع در شهر دائجون که مرکز فناوری کره جنوبی محسوب می‌شود، پیش‌نمایشی از بازی‌های زمستانی المپیک 2018 کره را در قالب واقعیت مجازی مشاهده کردند.
این فناوری یکی از فناوری‌های اصلی مورد استفاده در المپیک 2018 پیونگ‌یانگ است که انتظار می‌رود عجیب‌ترین رخداد تاریخ بوده و نسل بعدی فناوری‌ها را به جهان نشان دهد.
هنگامی که بازی‌های المپیک 30 سال قبل در کره برگزار شد، مهمترین رخدادی بود که موقعیت کره را روی نقشه به یاد جهانیان آورد. اما اکنون پس از گذشت 30 سال کره به کشوری متفاوت تبدیل شده و یک مرکز جهانی فناوری محسوب می‌شود. بنابر این چیزهای زیادی برای نمایش در این کشور وجود دارد.
برای مثال سالن‌های برگزاری مسابقات المپیک که در استان گوانگجو قرار دارند با استفاده از شبکه فوق سریع 5G دو سال قبل از عرضه تجاری این فناوری بازار برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی‌آید.
در جریان بازی‌ها که قرار است به صورت زنده با کیفیت UHD پخش شوند، فناوری‌های مبتنی بر 5G تماشاگران را به صورت مجازی در بازی‌ها مشارکت می‌دهند.
دوربین‌های واقعیت مجازی 360 درجه، نمای پانورامای بازی ها را در اختیار تماشاگران می‌گذارند و خدمات omni-view امکان مشاهده نقشه‌ها و مناظر مناطق خاص را به همراه اطلاعات جایگاه بازیکنان و میزان پیشرفت و رتبه آن‌ها فراهم می‌کنند.
این تنها بخش کوچکی از فناوری‌های مورد استفاده در بازی‌های المپیک 2018 خواهد بود.
قرار است این بازی‌ها در تاریخ نهم ماه فوریه 2018 میلادی آغاز شوند.
مترجم: سپیده کاشانی