در میان پیست های اسکی مطرح استان تهران و البرز تنها پیست اسکی بین المللی دربندسر به لطف دستگاه های برف ساز باز است.

وضعیت نگران کننده پیست‌های اسکی بدون برف تهران و البرز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از :خبرنگار مهر ، با وجود گذشت بیش از یک ماه از فصل زمستان عمده پیست های استان تهران و البرز هنوز بازگشایی نشده است. در روزهای خاموشی و تعطیلی دیزین، شمشک و توچال تنها پیستی که آغاز به کار کرده دربندسر است. علت هم به نظر مشخص می باشد، عدم بارش برف امکان بازگشایی هیچ پیستی را نمی دهد، دربندسر هم به لطف دستگاه های برف ساز خود موفق شده تا در پایان نخستین ماه از فصل زمستان آغاز به کار کند.

در شرایطی که در سراسر دنیا استفاده از دستگاه های برف ساز برای تولید برف مصنوعی مرسوم است این صنعت تنها در یکی از پیست های اسکی کشور استفاده می شود. این در حالی است که به تازگی تولید داخلی دستگاه های برف ساز در کشور هم آغاز شده و به نظر می رسد شاید کم کاری مسئولان و یا عدم سرمایه گذاری در این بخش باعث شده تا هر سال فصل اسکی عقب تر بیفتد و زودتر هم به پایان برسد.

اسکی ایران در کنار همه کم و کاستی ها در بخش قهرمانی باید در توسعه همگانی نیز قدم های بزرگی بردارد. کاهش احتمالی یک سهمیه المپیک زمستانی شاید خیلی به چشم نیاید اما خاموشی و تعطیلی نگران کننده پیست های اسکی در یکی از تنها سه ماه فعالیت آنها اگر هم فاجعه نباشد، رخداد بسیار ناخوشایندی است. اگر فکری برای سرمایه گذاری در این بخش، خرید دستگاه های برف ساز حداقل برای مسیر اصلی پیست های اسکی و همگانی کردن این رشته زیبا در میان اقشار مختلف جامعه نشود شاید اسکی دیگر ورزش مرفهین هم باقی نماند.

حالا که رئیس فدراسیون اسکی خود عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شده است انتظار می رود هم در توسعه قهرمانی و هم همگانی این رشته اقدامات اساسی و ریشه ای بردارد چرا که تنها آرام نگه داشتن فضای ملتهب اسکی و حرکت لاک پشتی ولو با موفقیت های مقطعی هم همراه باشد اثری از تحول در این رشته زمستانی نخواهد داشت.