مناظره مهم بین علی کریمی و محمدرضا ساکت با بحث 69 میلیارد تومانی آغاز شد!

مشروح مناظره علی کریمی و ساکت در برنامه 90
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی کریمی و محمدرضا ساکت در برنامه 90 درباره ابهام هایی حرف زدند که به چالش بزرگی برای فوتبال ایران رخ داده است.

علی کریمی: دو سه ماه قبل سئوال هایی را مطرح کردم که فدراسیون به هیچ کدام از سئوال هایم پاسخ ندادند و صحبت هایی که کردم در راستای همان صحبت هاست. طرف صحبت های من آقای تاج هستند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال چون همه قراردادهایی که می گویم را رئیس فدراسیون امضا کرده است اما ایشان نیامدند و آقای ساکت به جای شان آمده اند.

کریمی بلافاصله به سراغ قرارداد ایران نوین رفت و گفت: شما در دو سال از قرارداد 160 میلیارد تومانی ، 69 میلیارد تومان به این شرکت غرامت داده اید. وقتی سال اول 23 میلیارد خسارت داده بودید ، چطور برای سال دوم طوری قرارداد را پیش بردید که دو برابر خسارت بدهید. چطور این همه پول گذاشتید از حق باشگاه ها ضایع شود.

محمدرضا ساکت:آقای تاج در چین تایپه هستند. ما در فدراسیون بارها پاسخ داده ایم. اینکه مجددا توسط آقای کریمی مطرح شد ، ما آمادگی پاسخگویی داریم. اسم این برنامه را گذاشتید مناظره ، ولی کاش امشب شب مفاهمه ها باشد. فدراسیون فوتبال از منتقد منصف مودب استقبال می کند. ما قراردادی را بستیم که رقم درشتی بود. در طول اجرا این قرارداد به اختلافاتی رسید که فدراسیون زیر بار نرفت. ما این قرارداد را به شورای داوری فرستادیم. این تخفیف ها را سازمان لیگ نداد. کارشناسان دادگستری این تخفیف را دادند. ما قرار بود همه بازی ها را پنجشنبه و جمعه بگذاریم که برنامه های تیم ملی نگذاشت تا این اتفاق بیفتد. یا مثلا بالون های تبلیغاتی ، یا ردیف سوم تبلیعات را نگذاشتند و بندهایی که در قرارداد بود ، توسط مسئولین وقت به کارشناسان داده شد و بعد به داوری رفت که در نهایت این مبالغ را کسر کردند. فدراسیون فوتبال از طریق مجمع به باشگاه ها پاسخگو است. تمام این گزارش ها به باشگاه ها اعلام شده است.

علی کریمی:تخفیف باید مصوب مجمع باشد. آیا واقعا باشگاه ها قبول کردند که این 69 میلیارد تومان از حق تیم ها کسر شود؟ مگر نباید مجمع این ها را تائید کند. تازه شما که تضامین بانکی را از این شرکت نگرفته بودید و 35 میلیارد تومان هم هنوز از دوستان طلبکار هستید و تازه به آنها باز تا آذرماه سال 97 به آنها زمان داده اید!

ساکت:تخفیف ندادیم. ما خسارت دادیم. در قراردادها تعهدات دو طرفه وجود دارد. بعضی از تعهداتی که خارج از توان ما بود ، این ها درخواست ارقام خیلی بیشتری داشتند . تضامینی هم البته گرفته شده بود.الان 20 میلیارد تومان به ما بدهی دارند و به جایش به ما زمین داده اند.

علی کریمی: این زمین ها کجاست؟

ساکت:مردم می دانند! مدیرعامل تان می داند کجا هست! در شمال هست. ورامین هست ، تهران هست. ما گفتیم زمین نمی خواهیم. باید این زمین ها فروخته شود و پولش را به ما بدهند.

فردوسی پور:قراردادهای فدراسیون خیلی قانون مند نیست چون همیشه یا جریمه می دهند یا باج.

ساکت:قرارداد ما زیر نظر سازمان بازرسی بود. در قرارداد ذکر شده بود که ما قرارداد را ببریم در زمان اختلاف به شورای داوری.

علی کریمی:من می گویم حکم سی میلیارد صادر شده است.

ساکت:8 میلیارد پول گرفتیم. دو میلیارد هم چک دادند. الان 20 میلیارد تومان طلب داریم.

علی کریمی:شما تا آذرماه سال دیگر به این شرکت فرصت دادید؟ مگر فدراسیون بنگاه معاملات ملکی است؟ زمین تهاتر می کنید؟

ساکت:ما حکم توقیف اموال گرفتیم ولی گفتیم این زمین ها باید تبیل به پول شود.

علی کریمی:خانمی که در بخش اقتصادی بوده ، در این پرونده چرا استعفا داده است؟

ساکت:در مناظره درباره شنیده ها حرف نمی زنند.

علی کریمی:اگر اشتباه بگویم که شما شکایت کنید. شما که دست به شکایت تان خوب است دیگر!

ساکت:این خانمی که می گویید را من در جریانش نیستم.

عادل باز به بد بودن قرارداد اشاره کرد و باز هم ساکت زیر بار نرفت.

علی کریمی:من که قانع نشدم. قضاوت با مردم است ولی بگذارید سراغ موضوع بعدی برویم!

****

علی کریمی:درباره قرارداد 72 هزار دلاری برای پخش بازی های مقدماتی ایران در همین دوره نخست مقدماتی برای بازی های ایران بسته بوده که پولش به حسابی رفته که مشخص نیست کجاست.

ساکت:این قرارداد برای سال 1394 بوده است. به دوره ما نمی خورده است. ولی من توضیح می دهم. این ماجرا بوده است. کمیته اخلاق دارد پیگیری می کند. از 6 ماه قبل

علی کریمی :یعنی از سال 94 هنوز به نتیجه نرسیدید؟ این همان کمیته ای است که نیکبخت را محروم کرد؟

فردوسی پور:آن ستاد منشور اخلاقی بود.

علی کریمی:آقای فردوسی پور شما خیلی وقت داشتید حرف بزنید. بگذارید ما حرف بزنیم.

علی کریمی:الان در مورد باشگاه ملوان گفته شده 1.2 میلیارد پول یک مدیر از بازیکنان گرفته است. این ماجرا الان پرونده در کمیته اخلاق وجود دارد؟

ساکت:کمیته اخلاق برای هر پرونده و تخلفی که برایش سند وجود داشته باشد ، ورود می کند.

فردوسی پور:کمیته اخلاق خیلی خوب است اما ارزشش خیلی بالاتر از این است که مهدی رحمتی را برای یک عکس محروم کند. نه اینکه یک پرونده 72 هزار دلاری را بعد 6 ماه برایش حکم ندهند و خبری نشوند.

ساکت:ما نمی توانیم به کسی تهمت بزنیم. الان ما داریم پیش گیری می کنیم و نظام شفاف مالی راه انداختیم و تازه برخورد هم می کنیم. کمیته اخلاق با قدرت دارد این کار را انجام می دهد. همه اهالی فوتبال هر آنچه را نمادی از فساد می دانند ، حتما بررسی می کند.

41258