مربی سابق تیم ملی ووشو با دعوت کی‌روش به تیم ملی فوتبال اضافه شد.

ترفند تازه کی‌روش برای تقویت بدن بازیکنان؛پیوند ووشو و فوتبال!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عرفان حاج بابایی: تمرینات سخت در فوتبال چندان برای بازیکنان و مربیان مسئله پیچیده و غریبی نیست. مربیانی که اساس تیمشان را بر قوای جسمانی و آمادگی فیزیکی پایه گذاری می کنند، همیشه دشوار ترین تمرینات را برای تقویت تیم در نظر می گیرند.

از فیلیکس ماگات که در بایرن مونیخ بازیکنانش را بر روی شیشه تمرین می داد تا پوچتینوی تاتنهام که بازیکنانش را مجبور می کرد تا از روی ذغال داغ با پای برهنه عبور کنند.

چنین تمریناتی هم در فوتبال ایران بی سابقه نیست. زمانی که ایویچ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت،وقتی تیم را برای حضور در جام جهانی 1998 فرانسه آماده می کرد بر این باور بود که باید چریک هایی را تربیت کند که بتوانند در زمین بجنگند.

همین آموزه ها و تمرینات سنگین باعث شد تا بازیکنان ایران علی رغم جدایی ایویچ در آستانه جام جهانی، با اتکا به توانایی بدنی بالایشان نمایش های قابل قبولی را در جام جهانی از خود ارائه کنند.

کارلوس کی روش هم از روزی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، بنای خود را بر بدن سازی اصولی و تقویت قدرت فیزیکی تیم گذاشت. کی روش به خوبی این مشکل را در بین بازیکنان ایرانی آسیب شناسی کرد و برای رفع آن قدم برداشت.

او در آستانه جام جهانی 2014 مهدی صفایی قهرمان کیک بوکسینگ ایران را به جمع کادر بدنسازی تیمش اضافه کرد تا بازیکنان را برای تقابل های سخت و طاقت فرسا در برزیل، بیش از پیش آماده کند. طرح کی روش نسبتا موفقیت آمیز بود و نتیجه آن نمایش های غرورآمیز تیم ملی مقابل نیجریه و آرژانتین بود.

پس از قطعی شدن صعود ایران به جام جهانی 2018 کارلوس کی روش برنامه ای مدون را برای حضور هرچه قدرتمند تر در روسیه ارائه داد. برنامه ای که یکی از چالش برانگیز ترین مواردش گرفتن ملی پوشان داخلی از باشگاه ها پس از هر بازی در لیگ به مدت 48 ساعت و انجام ریکاوری و تمرینات بدنسازی در کمپ تیم ملی زیر نظر کادر فنی بود. طرحی برای تقویت قوای بدنی بازیکنان. چیزی که کی روش معتقد است بازیکنان ملی پوش در باشگاه های داخلی در آن ضعف محسوسی دارند.

حالا مستر سی کیو برای جام جهانی 2018 نسخه جدیدی را برای تیم ملی درنظر دارد. حسین اجاقی که یکی از بهترین ووشو کاران ایران و در حال حاضر یکی از بهترین مربیان این رشته است، با نظر کی روش به تیم ملی اضافه شد تا در بحث بدنسازی به کادرفنی تیم ملی کمک کند.

ووشو که یکی از سخت ترین و خشن ترین ورزش های رزمی است، حالا قرار است نقشی تعیین کننده در فوتبال ایران ایفا کند. نقشی که می تواند باعث شود تا بازیکنانی جنگجو و شجاع برای حضور در جام جهانی تربیت شوند. بازیکنانی که تا ثانیه آخر دست از تلاش و مبارزه برندارند!

254 41