هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر درحالی با برگزاری چهار دیدار از عصر جمعه آغاز می شود که مهمترین بازی روز نخست به رویارویی علی دایی و علی کریمی اختصاص دارد.

 دوئل دایی و کریمی/ مصاف جنجالی در دیار باران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرنگار مهر ، هفته بیست و چهارم لیگ برتر با 4 بازی آغاز می شود که طی آن گسترش فولاد از پیکان پذیرایی می کند، سایپا در رشت به دیدار سپیدرود می رود، نفت های تهران و آبادان در تهران با یکدیگر دیدار می کنند و دو تیم پایین جدولی سیاه جامگان و سپاهان در مشهد مقابل هم قرار می گیرند.

* گسترش فولاد - پیکان
تیم های رده هفتم هشتم جدول در حالی باید آغازگر هفته بیست و چهارم باشند که این تیم میهمان است که در صورت پیروزی شانس صعود در جدول رده بندی را دارد. گسترش فولاد حتی اگر در این بازی پیروز شود باز هم از رده هشتم در جدول بالاتر نخواهد رفت.

شاگردان جلالی بعد از هفته های زیادی نبردن سرانجام طلسم شکنی کردند و در دو بازی پی در پی فولاد و سیاه جامگان را شکست داده تا قدری به وضعیت شان در جدول ثبات بخشند. مرتضی آقاخان با 5 و مهدی شیری با 4 گل بهترین گلزنان این تیم هستند. سجاد مشکل پور در خط دفاعی و شاهین ثاقبی در خط حمله به نفرات تیم پیکان بعد از نیم فصل اضافه شدند و تاحدودی در روند این تیم تاثیر داشتند.

در تیم گسترش فولاد هم رضا خالقی فر و پیمان بابایی هر کدام با 5 گل بهترین گلزنان این تیم هستند. به این جمع می توان سامان نریمان جهان را هم اضافه کرد با 3 گل زده در خط حمله گسترش حضور فعالی دارد. جدای دو تیم را رضا کرمانشاهی داور باتجربه تهرانی سوت می زند.

* سپیدرود - سایپا
این دیدار بیشتر از حساسیت های جدولی بین دو تیم، تحت تاثیر تقابل علی کریمی و علی دایی روی نیمکت دو تیم است. روابط این دو پیشکسوت پرسپولیس سالهاست کدر است و قطعا جامعه فوتبال در انتظار تقابل این دو قبل از بازی و در جریان بازی و حتی بعد از پایان بازی هستند.

سایپا دارای یک آمار عجیب و جالب است. نارنجی پوشان بالاترین تیم در جدول هستند که تفاضل گل شان منفی است. شاگردان علی دایی در حالی در رده چهارم جدول قرار دارند که تعداد گل های خورده شان یکی بیشتر از گل های زده شان است.

مهدی ترابی 8 گله خطرناک ترین مهاجم سایپا است و در تیم سپیدرود هم پویا نزهتی و حسین ابراهیمی با 6 و 5 گل خطرناک ترین بازیکنان این تیم هستند.

* سیاه جامگان - سپاهان
تیم قعر جدولی سیاه جامگان و تیم پایین جدولی سپاهان برای فرار از منطقه بحران و خط قرمز جدول با همه قوا مقابل هم به میدان می روند. سیاه جامگان بعد از رفت و آمد رضا عنایتی بار دیگر با همین مربی جوان به میدان می رود و سپاهان هم با مربی جدیدش منصور ابراهیم زاده در این بازی خارج از خانه به دنبال کسب اولین پیروزی است.

سپاهان با 21 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد تا برای اولین بار در تاریخ این تیم با خطر سقوط به لیگ یک دست و پنجه نرم کند. اگر سپاهان نتواند از این بازی خارج از خانه امتیازات کامل بگیرد و استقلال و خوزستان و سپیدرود نتایج قابل قبولی بگیرند، پر افتخار ترین تیم رقابتهای لیگ برتر برای اولین بار رسما به جمع تیم هایی می پیوندد که زیر خط فقر امتیاز قرار دارند.

برنامه بازی های هفته بیست و چهارم به شرح زیر است:

جمعه 4 اسفند ۹۶
* سیاه جامگان مشهد - فولاد مبارکه سپاهان، ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت ۱۴:۱۵
داور:
علیرضا فغانی - محمدرضا مدیرروستا - جواد مداح - حسین زمانی ناظر: ​ حاتم بک پور

* گسترش فولاد تبریز - پیکان تهران، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت ۱۵
داور: رضا کرمانشاهی کمکها: رضا سخندان - بابک عباسقلی زاده - محمدحسین ترابیان ناظر: ابراهیم میرزابیگی

* نفت تهران - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه تختی تهران - ساعت ۱۵:۳۰
داور: اشکان خورشیدی کمکها: بابک داوری - علی احمدی - علی میرغفاری ناظر: اسماعیل صفیری

* سپیدرود رشت - سایپا تهران، ورزشگاه سردار جنگل- ساعت ۱۶
داور:
حسین زرگر کمکها: حسن ظهیری - اسد حاج محمدی - سعاد وفاپیشه ناظر: حسین عسگری

شنبه 5 اسفند ۹۶‏
* ذوب‌آهن اصفهان - پدیده خراسان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت ۱۵:۳۰
داور:
محمدرضا اکبریان کمکها: سجاد طوری - قهرمان نجفی - علیرضا حیدرپناه ناظر: ابوطالب طاهریان

* پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۵:۳۰
داور: علی صفایی کمکها: هادی طوسی - مهدی شفیعی - جواد محمدی ناظر: رسول فروغی

* فولاد خوزستان - استقلال تهران، ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۶
داور:
بیژن حیدری کمکها: علیرضا ایلدروم - مهدی الوندی - امید سعیدفر ناظر: مسعود مرادی

* پرسپولیس - استقلال خوزستان، ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۸:۳۰
داور:
کوپال ناظمی کمکها: محمدرضا ابوالفضلی - محمد راهی - علی اصغر مومنی ناظر: مسعود عنایت